همکاران سیستم: اپل نسخه بتای ابزار iWork for iCloud خود را به صورت اختصاصی برای کاربران ویندوزی عرضه کرد و به آنها امکان داد بدون در اختیار داشتن دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل iOS یا OS X یک شناسه کاربری اپل برای خود درست کنند و به ابزارهای اینترنتی این شرکت دسترسی داشته باشند. به گزارش وبسایت Citeworld اپل در اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار iWork for iCloud را عرضه کرد که این ابزار مبتنی بر مرورگر اینترنتی ابزارهای کاربردی شرکت مذکور از جمله Pages، Number و Keynote را اجرا می‌کرد و کاربران برای دسترسی به آن نیازمند داشتن Apple ID یا همان شناسه کاربری اپل بودند.

شناسه کاربری Apple ID به‌طور معمول با دستگاه‌های ساخته شده توسط این شرکت ازجمله آی‌فون، آی‌پد و مک در ارتباط است، اما کاربرانی که از رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند و به صورت همزمان گوشی هوشمند آی‌فون دارند نیز Apple ID در اختیار داشتند و این افراد نیز می‌توانستند به سیستم iWork for iCloud دسترسی داشته باشند.

با این وجود، از روز گذشته برخی تغییرات در سیستم اپل حاصل شد تا به موجب آن کسانی که در اکوسیستم اپل حضور ندارند نیز بتوانند iWork for iCloud را در اختیار بگیرند.

سیستم iWork for iCloud که برای بیش از یک سال و نیم در قالب نسخه بتا در اختیار کاربران قرار گرفته بود، پاسخی به مجموعه نرم‌افزاری Office مایکروسافت محسوب می‌شود.