همکاران سیستم: پلت‌فرم نرم‏افزاری مخصوص ارتباطات سازمانی مایکروسافت که با برند و نام جدید عرضه شده است، برای صاحبان مجموعه نرم‏افزاری Office ۳۶۵ عرضه شد. به گزارش وب‌سایت Eweek، این محصول سازمانی که با نام Skype for Business شناخته می‏شود به‌صورت رسمی عرضه شد و زمان ورود آن به بازار یک ماه پس از آن بود که مایکروسافت پیش‏نمایش فنی از جانشین ابزار ارتباطی Lync را ارائه کرد. گروه توسعه‏دهنده Skype for Business مایکروسافت در تاریخ ۱۴ آوریل با انتشار بیانیه‏ای توضیح داد که این محصول هم‏اکنون در قالب بخشی از به‏روزرسانی‏های ماهانه آوریل برای مجموعه نرم‏افزاری

Office ۲۰۱۳ ارائه شده است. ابزار ارتباطی مذکور رابط کاربری جدیدی را در اختیار می‏گیرد که شکل ظاهری آن شبیه به Skype است و قابلیت‏های توسعه‏یافته Lync را نیز شامل می‏شود، امکان برقراری تماس‏های سازمانی را فراهم می‏کند و قابلیت‏های ویژه برای کنفرانس‏های ویدئویی و پیام‏رسانی‏ها را در اختیار کاربران می‏گذارد.

مایکروسافت در بیانیه خود گفت: «در همین راستا Skype for Business Online برای تمام کاربران Office ۳۶۵ در سراسر جهان عرضه شده است و ما پیش‏بینی می‏کنیم که فرآیند عرضه آن تا پایان ماه مه تکمیل شود.»

سیستم Skype for Business پس از دو سال تلاش آماده ورود به بازار شد و مدیران مایکروسافت طی آن سعی کردند قابلیت‏های Skype و Lync را با یکدیگر ادغام و سیستم قبلی را به یک ابزار ارتباطی سازمانی پیشرفته تبدیل کنند. به گفته شرکت مایکروسافت در هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از Skype استفاده می‏کنند و ابزارهای مختلف آن برای گفت‏وگوی نوشتاری، ‏تماس صوتی یا تماس‏های تصویری را به‌کار می‏گیرند.