همکاران سیستم: برآوردها نشان می‏‌دهد شرکت‌های بزرگ آی‌تی مثل گوگل، مایکروسافت، سیسکو، اپل و اوراکل در مجموع بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار سرمایه نقد در اختیار دارند که بخش قابل توجهی از آن را برای فرار از مالیات در خارج از آمریکا نگهداری می‌‏کنند.

به گزارش وب‏سایت technewstoday، شرکت خدمات سرمایه‌‏گذاری Moody Investors Services در آخرین گزارش خود اعلام کرده است شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل، گوگل، سیسکو و اپل در مجموع بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار ذخیره نقدی دارند و بخش عمده آن را در خارج از مرزهای آمریکا نگهداری می‏‌کنند. تنها هدف این شرکت‌ها از نگهداری سرمایه خود در خارج از مرزهای آمریکا فرار از مالیات‏ اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، در دوره پنج ساله گذشته سرمایه نقدی شرکت‌ها و به‌ویژه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‏‌های‌ آی‌تی افزایش قابل توجهی داشته است. برآوردهای شرکت Moody نشان می‏‌دهد اپل در حال حاضر ۱۷۸ میلیارد دلار سرمایه نقد در اختیار دارد. شرکت مایکروسافت ۲/ ۹۰ میلیارد دلار و گوگل ۴/ ۶۴ میلیارد دلار. شرکت سیسکو نیز ۵۳ میلیارد دلار و اوراکل نیز ۷/ ۴۴ میلیارد دلار سرمایه نقد در اختیار دارند.