خبرگزاری فارس: از این پس اگر با استفاده از گوشی و تبلت در گوگل جست‌وجو کنید، علاوه‌بر نمایش تعدادی لینک دکمه‏ای برای خرید نیز مشاهده خواهید کرد که پرداخت پول برای دسترسی سریع به کالای مورد نظر را هم ممکن می‌کند. کارشناسان معتقدند این اقدام گوگل به معنای رقابت جدی آن با سایت‌هایی همچون آمازون ebay است که در زمینه خدمات تجارت الکترونیک فعال هستند.

در قالب این طرح صرفا لینک خرید به سایت‌ها و سرویس‌هایی به نمایش می‌آید که طرف قرارداد گوگل بوده و در این زمینه با موتور جست‌وجوی مذکور همکاری دارند. در صورتی که کاربر گوگل روی دکمه خرید کلیک کند، به صفحه دیگری هدایت می‌شود که در آن اطلاعاتی در مورد محصول و همین‌طور نحوه پرداخت پول درج شده است.

فروش محصولات در این صفحات توسط فروشگاه‌های خرده فروشی اصلی و با همان قیمت اولیه صورت می‌گیرد و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آمریکا در حال مذاکره با گوگل برای ارتقای کیفیت ارائه این خدمات هستند. با این کار گوگل به جای ارائه‌دهنده صرف خدمات به یک شرکت

خرده فروشی مبدل می‌شود و البته کاربران می‌توانند در صورت تمایل کماکان به سایت‌های اصلی خود شرکت‌های فروشنده کالاهای مختلف ارائه کرده و از این خدمات گوگل استفاده نکنند. قرار است خدمات مذکور در گام اول در ۱۰ کشور جهان و از جمله آمریکا و ژاپن ارائه شود و سپس به تدریج توسعه یابد.