سیاست‌های جدید برای شبکه‌های اجتماعی موبایل

ایسنا: دبیر شورای عالی فضای مجازی از تدوین سیاست‌های کلان حوزه شبکه‌های اجتماعی خبر داد و تاکید کرد این سیاست‌ها آماده ارائه به این شورا است. محمدحسن انتظاری در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه محصولات سایبری بومی از تشکیل کارگروهی با حضور چند نماینده از سازمان‌های مرتبط حوزه امنیت سایبری خبر داد و گفت: قرار بر آن است که از طریق این کارگروه محصولات امنیتی و سایبری کشور مورد ارزیابی قرار بگیرند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در عین حال متذکر شد: این کارگروه که تشکیل آن مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی بوده تاکنون طی سه جلسه به ارزیابی محصولات این حوزه پرداخته است.

انتظاری در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره سرانجام پیوست فرهنگی مطرح شده بود، گفت: امروز بحث امنیت سایبری است اما به هر حال این پیوست آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی شده است.

انتظاری درخصوص رویکرد شورای عالی فضای مجازی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی موبایل اعلام کرد: شبکه‌های اجتماعی در واقع ایجادکننده ارتباطات اجتماعی هستند و افراد مختلفی در این زمینه فعالیت دارند، اما در این خصوص چند موضوع جای بحث دارد.

انتظاری تاکید کرد: در حال حاضر سیاست‌های کلان در این باره تدوین شده و آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است. براساس اظهارات وی اکنون در این حوزه تشکل‌های زیادی به‌طور خودجوش فعالیت دارند، اما مهم آن است که از این شبکه‌ها استفاده‌ای موثر صورت بگیرد. برهمین اساس شورا به دنبال آن است که در کنار شبکه‌های عمومی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد شبکه‌های تخصصی نیز ایجاد شده و توسعه پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ۲۸ طرح فوری شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و افزود: استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برقراری تعامل با تشکل‌های اجتماعی خارج از کشور یکی از طرح‌های ۲۸‌گانه ما به شمار می‌رود که در این زمینه نیز دستگاه‌های مختلفی همکاری خواهند داشت و فکر می‌کنیم تا چند ماه آینده برنامه‌ کلان این حوزه برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی آماده خواهد شد. دومین نمایشگاه محصولات سایبری بومی تا ۶ خرداد در مرکز ملی فضای مجازی برگزار می‌شود.