شورولت‏های اندرویدی و آی.اُ.اس 2016 وارد بازار می‏شوند

شرکت شورولت اعلام کرد که در خودروهای سال ۲۰۱۶ خود از سیستم‌عامل‏های اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده خواهد کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از یاهوتک، یک روز پس از اعلام هیوندای مبنی بر استفاده از سیستم‌عامل اندروید در خودرو سوناتا ۲۰۱۵، شورولت نیز اعلام کرد که در ۱۴ مدل از خودروهای سال ۲۰۱۶ خود از سیستم‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده خواهد کرد. این سیستم‌ها می‌توانند نمایشگر مولتی مدیای خودرو را که گاهی کسل‌کننده می‌شوند، به یک اسمارت فون تبدیل کنند.

اندروید اتو در مرحله اول در هفت مدل خودرو که دارای سیستم مولتی مدیا هفت اینچی مای‌لینک هستند پشتیبانی خواهد شد که شامل خودروهای اسپارک، کروز، کامارو، مالیبو و سیلورادو می‏شوند. سیستم اپل کارپلی نیز در ۱۳ مدل از خودروهای سال ۲۰۱۶ که دارای نمایشگر هشت اینچی هستند شامل ایمپالا، کوروت، تاهوئه و ولت تعبیه خواهد شد.

شورولت اعلام کرد پشتیبانی از اندروید اتو روی نمایشگر هشت اینچی مای لینک احتمالا اواخر سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد ولی به زمان دقیق آن اشاره نکرد. این شرکت خودروسازی افزود، در حال افتتاح بیش از هزار مرکز پشتیبانی از مشتریان برای آموزش مالکان خودروهای شورولت در زمینه نحوه اتصال گوشی‌های هوشمند به خودرو و کمک به آنها در این زمینه است. کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل رابط کاربری آشنای اندروید و iOS را به داخل خودرو می‏آورند. با فشردن یک دکمه روی فرمان خودرو می‏توانید تماس تلفنی برقرار کنید، پیام متنی دریافت کنید یا بفرستید، از اپلیکیشن‏های مختلف استفاده کنید، از امکانات راهبری استفاده کنید، نزدیک‌ترین رستوران یا دیگر اماکن را پیدا کنید و در سفری یا گوگل موضوعی را جست‌وجو کنید.

برای استفاده از کارپلی باید یک آی‌فون ۵ یا بالاتر و برای استفاده از اندروید اتو باید یک گوشی با اندروید ۵ لالی پاپ داشته باشید. پیش‌تر شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرد که هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ اولین خودرو تولید شده در جهان است که دارای سیستم‌عامل جدید اندروید «اتو» گوگل است. این شرکت خودروسازی افزود، در حال افتتاح بیش از هزار مرکز پشتیبانی از مشتریان برای آموزش مالکان خودروهای شورولت در زمینه نحوه اتصال گوشی‌های هوشمند به خودرو و کمک به آنها در این زمینه است. کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل رابط کاربری آشنای اندروید و آی اُ اس را به داخل خودرو می‌آورند. v