خروج مدیر توسعه فایرفاکس  از شرکت موزیلا

همکاران سیستم: شرکت موزیلا که به واسطه مرورگر فایرفاکس و سیستم‌عامل موبایلی خــود با همیــن نام شهــرت جهــانی دارد، شخصی که به‌عنوان مسوول فناوری‌های اصلی مرتبط با این دو محصول محسوب می‌شد را از دست داد. به گزارش وب‌سایت Cnet، «آندرآس گال» مدیر فناوری موزیلا پس از هفت سال همکاری از این شرکت جدا شد تا یک استارت‌آپ جدید راه‌اندازی کند و در آن مغزهای پردازنده برای اینترنت اشیا را به تولید برساند. ایده این استارت‌آپ به گونه‌ای تعریف شده است که از علائم رانندگی گرفته تا قفل را به اینترنت متصل می‌کند.

گال که از متخصصان زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت محسوب می‌شود، از بنیان‌ذاران سیستم‌عامل موبایلی Firefox OS بود و استارت‌آپ او با همکاری دو کارمند دیگر شرکت موزیلا راه‌اندازی شده است. او طی یک پروژه بسیار سخت وارد شرکت موزیلا شد تا بتواند فایرفاکس را به صورت رقابتی با مرورگر کروم گوگل توسعه دهد.

خروج از موزیلا در شرایطی صورت گرفت که این شرکت در سیستم‌عاملFirefox OS تغییرات عمده به وجود آورد. در حالی که گال این روزها به بازار جدید فکر می‌کند، تهدیدهای رقابتی جدید متوجه این شرکت بزرگ نرم‌افزارهای متن‌باز شده است. «لی گونگ» مدیرعامل اسبق موزیلا این روزها در حال همکاری با یک استارت‌آپ دیگر موسوم به Gone Fishing است تا به کمک آنها یک سیستم‌عامل موبایلی مبتنی بر وب مانند Firefox OS را تولید کند.