دنیای اقتصاد: مشترکانی که از سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت (۰۲۱ و ۰۲۶) استفاده می‏کنند، می‏توانند از این پس از امکان ارسال و دریافت پیامک با مشترکان رایتل نیز بهره‌مند شوند. به گزارش روابط عمومی شرکت ارائه‏کننده سرویس پیامک تلفن ثابت، از طریق سامانه اینترنتی تلفن ثابت که پس از فعال‌سازی در اختیار کاربران قرار می‏گیرد، از این پس امکان ارسال و دریافت پیامک به مشترکان اپراتور رایتل نیز علاوه‌بر اپراتور‏های همراه اول و ایرانسل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کاربران آسانک با ورود به سامانه کاربری، می‏توانند تبلیغات و اطلاع‏رسانی خود را به‌صورت پیامکی برای مشترکان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارسال کنند و از همان سامانه، ارسال و دریافت فکس نیز داشته باشند.

از مزایای این سامانه می‏توان به سرعت و کیفیت بسیار بالای ارسال پیامک، عدم اشغال شدن خط تلفن، پاسخگوی خودکار پیامکی (Auto reply)، بانک اطلاعاتی شماره‏های اصناف، دفترچه تلفن، خرید اعتبار آنلاین، ارائه وب سرویس (API)، سرویس ارسال پیامک به ایمیل (sms۲email) و ارسال ایمیل به پیامک (email۲sms)، فعال‌سازی همزمان چند شماره روی یک پنل، گزارش‏گیری آنلاین گرافیکی، سرعت بالای ارسال فکس، مشاهده گزارش فکس‌های ارسالی، دسترسی آسان از هر کجا و در هر لحظه با قابلیت ارسال فکس به هر نوع دستگاه قابل اتصال به اینترنت از طریق بارگذاری فایل پی‏دی‏اف و ارسال آن به دستگاه‏های فکس مقصد اشاره کرد.

مشترکان تلفن ثابتی که تاکنون سرویس پیامک و نمابر اینترنتی خود را فعال نکرده‌اند، می‏توانند از طریق ثبت‏نام در سایت Asanak.ir و تکمیل فرآیند فعال‌سازی سرویس از امکانات آن بهره‏مند شوند.