همکاران سیستم: «استیو جابز» هرگز به بازاریابی محصولات اپل در حوزه سازمانی تمایلی نداشت. او در سال ۲۰۱۰ گفته بود آنچه باعث می‌شود او به بازار خدمات سازمانی تمایلی نداشته باشد این است «افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند برای در اختیار گرفتن آنها تصمیم‌گیری نکرده‌اند و کسانی که تصمیم گرفته‌اند این محصولات را انتخاب کنند، در بسیاری از مواقع سردرگم می‌شوند». به گزارش وب‌سایت ZDnet، در حال حاضر با گذشت پنج سال از آن زمان تغییرات فراوانی در اپل صورت گرفته است. «تیم کوک» به عنوان مدیرعامل بعد از جابز تاکید زیادی بر بازار سازمانی دارد. او در سخنرانی خود برای اعلام گزارش مالی فصل نخست سال ۲۰۱۴ اپل گفت: «بازار محصولات سازمانی دارای پتانسیل فراوانی است و درصد ما برای سازمان‌هایی که از آی‌فون و iPad استفاده می‌کنند بسیار قابل قبول است. ارقام در این زمینه باورنکردنی هستند.» او برای آنکه منظور خود را بهتر برساند، به آمار و ارقام زیر اشاره کرد:

• آی‌فون توسط ۹۷ درصد از سازمان‌های موجود در لیست Fortune ۵۰۰ و ۹۱ درصد از سازمان‌های موجود در لیست Global ۵۰۰ استفاده می‌شود

• iPad توسط ۹۸ درصد سازمان‌های موجود در لیست Fortune ۵۰۰ و ۹۳ درصد سازمان‌های موجود در لیست Global ۵۰۰ استفاده می‌شود

• ۹۰ درصد تبلت‌هایی که در حوزه سازمانی فعال می‌شوند، iPad هستند. کوک در این خصوص گفت: «این بازار گسترده‌‌تر از فضای تعریف شده برای کاربران خانگی است که به سرعت تصمیم می‌گیرند یک محصول جدید برای خود خریداری کنند. فکر می‌کنم اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم تا من هم‌اکنون بتوانم این اعداد و ارقام را در اختیار شما بگذارم. من فکر می‌کنم در آینده نزدیک پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.» به واسطه اقدامات ارزنده‌ای که کوک به آنها اشاره کرد، اپل موفق شد موقعیت خود را در بازار محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمانی به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد.