رایورز: شرکت مایکروسافت برای سال ۲۰۱۵ هفتمین گوشی هوشمند خود در سری محصولات Lumia را هفته گذشته عرضه کرد که تمامی آنها در سری محصولات میان‏رده طبقه‌بندی می‏شوند. پیشرفته‏ترین گوشی مایکروسافت Lumia ۹۳۰ نام دارد که آوریل گذشته روانه بازار شد. از آن زمان تاکنون کاربران جهانی منتظر آن هستند تا پرچمدار بعدی مایکروسافت را در اختیار بگیرند.

فوریه امسال مایکروسافت اعلام کرد که در حال کار کردن روی پرچمدار بعدی گوشی‏های خود است و تصمیم دارد آن را مبتنی بر تراشه مرکزی Snapdragon ۸۱۰ عرضه کند.


«آجِی مِهتا» مدیر شعبه مایکروسافت در هند اعلام کرد که این شرکت برنامه‏ریزی کرده است تا در آینده نزدیک نخستین گوشی هوشمند Lumia مبتنی بر سیستم‏عامل موبایلی ویندوز ۱۰ را در آینده نزدیک وارد هند کند. مِهتا اظهار کرد مایکروسافت فقط روی گوشی‏های معمولی و متوسط تمرکز ندارد و در این زمینه تلاش فراوانی می‏کند تا یکی از قدرتمندترین گوشی‏های جهان را با نسخه موبایلی سیستم‏عامل جدید خود موسوم به Windows 10 Mobile عرضه کند. مایکروسافت در مقایسه با دیگر بازارهای جهانی هند را یکی از بهترین مراکز برای عرضه محصولات خود می‏داند و معتقد است در شرایط کنونی که بازار چین رو به اشباع می‏رود، باید در کشور هند سرمایه‏گذاری‏ها انجام شود. در کشور هند بیش از ۹ هزار شعبه نوکیا مشغول به فعالیت هستند که مایکروسافت نام آنها را تغییر داده است و از هم‏اکنون تبلیغات خود برای عرضه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‏عامل ویندوز ۱۰ را در آنها آغاز کرده است.