سرورهای مبتنی بر پلت‌فرم Cavium ThunderX

دنیای اقتصاد: ایسوس به عنوان یکی از تولید‏کنندگان مادربورد، سعی دارد در پیاده‏سازی انواع پلت‌فرم‌ها و فناوری‏ها تنوع ایجاد کرده و به این ترتیب نظر کاربران با نیازهای مختلف را جلب کند. این شرکت به تازگی مادربوردهای سرور جدید خود مبتنی بر پلت‌فرم Cavium ThunderX را به نمایش گذاشت که این محصولات برای دستیابی به نهایت عملکرد، گسترش ‏پذیری و افزایش کاربری در پایگاه‌های داده و اجرای محاسبات سنگین برای محیط‏های کاری کوچک و متوسط طراحی شده‏اند.


مادربوردها و سرورهای مبتنی بر ThunderX شرکت ایسوس جزو بهترین‏ها در رده سرورهای دو سوکته برای پردازش‌های ابری و بنچمارک‏های HPC شناخته شده‏اند. پلت‌فرم‌های ARM شرکت ایسوس با بهره‏گیری از قطعات و تجهیزات با کیفیت، بهترین عملکرد را در شرایط سخت ارائه می‌دهند. خانواده محصولات ThunderX در میان بهترین‏ پردازنده‏های 64 بیتی ARMv8 در پایگاه‏های داده و پردازش‏های ابری هستند. این پردازنده‏های قدرتمند علاوه‌بر پشتیبانی از پیکربندی یک و دو سوکته، می‏توانند پهنای باند و حجم بالایی از فضای ذخیره‏سازی را تضمین کنند. سرورهای ایسوس مبتنی بر ThunderX با نرم‏افزارها و اپلیکیشن‏های متعددی در زمینه‏های محاسبات، شبکه و امنیت سازگار هستند. به علاوه این پلت‌فرم همچنین برای اجرای نرم‌افزارهایی مانند Ceph، برنامه‏های محاسبات ابری، انتقال فایل‏های سنگین و برنامه‏های تحت وب بهینه‌سازی شده است.


سرورها و مادربوردهای مبتنی بر ThunderX ARM، به دقت برای پیکربندی‏های رک مونت بهینه شده‏اند که نیازمند بهترین راه حل‏های حرارتی ممکن هستند. سرورهای ایسوس بدون هیچ کابل‌کشی بیهوده و اضافی، با استفاده از جریان هوایی مستقیم به خوبی حرارت را دفع می‏کنند.


امکان کنترل فن‏های مادربوردهای سرور ایسوس و بر اساس نیاز کاربر وجود دارد و دو گزینه خودکار و دستی برای کنترل فن‏های این مادربوردها در نظر گرفته شده است. در حالت خودکار، دمای پردازنده با سنسورهای بسیار دقیق به دقت رصد شده و سرعت فن‏ها با توجه به میزان فشار کار پردازنده تغییر می‏کند. حالت دستی اما، کاربر در تصمیم‌گیری سرعت و کنترل فن‌ها کاملا آزاد است و با توجه به نوع فعالیت و نیاز خود تنظیمات دلخواه را پیاده‌سازی می‏کند.