کوچک‌ترین دوربین مجهز به لنز قابل‏ تعویض جهان

مهندسان شرکت Z Camera در لاس‏وگاس دوربینی ارائه داده‏اند که فیلم‏هایی با تفکیک‏پذیری ۴K را تهیه می‏کند و می‏توان از آن روی پهپاد برای فیلمبرداری استفاده کرد. به گزارش «ایسنا»، دوربین E۱ کوچک‌ترین دوربین با وضوح ۴K و مجهز به لنز قابل‏تعویض در دنیا به‌شمار می‏آید و دارای نوعی حسگر ۳/ ۱۷×۱۳ میلی‏متری ۱۶ مگاپیکسلی و سیستم Micro Four Thirds است. ۴K وضوح تصویری استاندارد در فیلمبرداری و کارت گرافیک رایانه است. این دوربین برای افراد حرفه‏ای که به دنبال شکار صحنه‏هایی از نماهای منحصر‏به‏فرد هستند و همچنین اشخاصی کارآمد است که به دنبال تصویربرداری با استفاده از سامانه‏های هوایی هستند.

سامانه ابداعی قادر به گرفتن فیلم‏های با وضوح ۴K یا ۲۱۶۰×۴۰۹۶ با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه و گرفتن فیلم‏های با وضوح فوق‏بالای ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. این سامانه همچنین قادر است فیلم‏های تمام اچ‏دی ۱۰۸۰p و اچ‏دی ۷۲۰p را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه تهیه کند.

فیلترهای نویز سه‏ بعدی و پیشرفته این دوربین از فناوری فیلترینگ موقتی فشرده حرکتی (MCTF) برای کاهش‏دادن نویز فیلم استفاده می‏کنند و دوربین می‏تواند کیفیت بالای تصویر را حفظ کند.

استفاده از برنامه‏ های نرم‏افزاری اندروید و iOS به کاربران امکان کنترل و مدیریت محتوا را از طریق ابزار وای‏فای‏محور یا بلوتوث ۰/ ۴ می‏دهد.

این دوربین می‏تواند به مدت یک ماه در موقعیت آماده‏ به ‏کار باقی بماند و می‏توان با استفاده از بلوتوث LE آن را فعال کرد. درحالی‌که یک باتری کاملا شارژشده قابل‏حذف می‏تواند تا ۸۰ دقیقه امکان ضبط‏کردن (بدون وای‏فای) را به این دوربین بدهد، سامانه E۱ همچنین می‏تواند به منبع برق متناوب متکی باشد. ابعاد این دوربین ۷۵×۵۶×۴۹ میلی‏متر اعلام شده و وزن آن نیز به همراه باتری ۲۰۹ گرم است.

دوربین جدید دارای محفظه‏ای منیزیمی بوده و فیلم‏ها را روی میکرواس‏دی‏کارت‏ها ضبط می‏کند. این دوربین دارای یک ال‏سی‏دی ۳۵/ ۶ سانتی‏متری با تفکیک‏پذیری و وضوح ۳۲۰×۲۴۰ و همچنین دارای دکمه‏های فیزیکی

است.

دوربین E۱ بودجه لازم را برای تجاری‏شدن دریافت کرده و تولید آن ۱۵ آگوست آغاز خواهد شد. اگر همه چیز خوب پیش برود این دوربین ماه نوامبر عرضه خواهد شد.