دانشمندان یک شرکت آمریکایی در پنسیلوانیا دستبندی ارائه داده‏اند که به‌طور دقیق تعیین می‏کند افراد در طول زندگی روزانه در معرض چه مواد شیمیایی قرار می‏گیرند.

به گزارش «ایسنا» این دستبند موسوم به MyExposome محصول شرکتی به همین نام است و مبتنی بر فناوری است که در دانشگاه اورگن (Oregon) ارائه شده است. این دستبند سبک‏وزن از سیلیکون خاصی ساخته شده که مواد شیمیایی اطراف آن را درست مانند بدن انسان جذب می‏کند. کاربر دستبند را به مدت یک هفته نگه می‏دارد سپس محتویات آن را به آزمایشگاه ایمیل می‏کند و در آنجا آزمایش‌هایی برای بررسی ماهیت مواد شیمیایی که شخص در معرض آن قرار گرفته، انجام خواهد شد.

این آزمایش‌ها بیش از ۱۴۰۰ ماده شیمیایی از جمله حشره‏کش‏ها و ترکیبات آلی را پوشش می‏دهند. تمرکز این آزمایش‌ها روی مواد شیمیایی است که برای سلامتی انسان مشکل ایجاد می‏کند یا اینکه خود کاربر بیشترین تمایل را برای شناسایی آنها دارد. اطلاعات نهایی طی گزارشی به کاربر ارائه می‏شود و در این گزارش ماهیت مواد شیمیایی و همچنین مقایسه آن با سایر کاربران آمده است. شرکت سازنده به دنبال بازاریابی این دستبند است و ماه سپتامبر آن را عرضه می‏کند