آیا نسل بعدی آی‌فون نسخه 4 اینچی هم دارد؟

جی اس ام: تحلیلگر موسسه Cowen and Company ادعا کرده که اپل تصمیم داشته برای آی‌فون ۶ نسخه ۴ اینچی هم عرضه کند؛ اما منصرف شده است.

پیش‏تر نیز شایعاتی در مورد نسخه ۴ اینچی آی‌فون ۶ شنیده بودیم؛ آی‌فون فلزی ۴ اینچی که احتمالا نامش همان آی‌فون ۶c می‏شد و گفته می‏شد همزمان با آی‌فون ۶s و ۶s Plus معرفی می‏شود. در گزارش‏ها آمده بود که این آی‌فون ۴ اینچی تنها از نظر نمایشگر با آی‌فون ۶ و ۶ Plus متفاوت است و مشخصات داخلی آن کاملا مشابه آنهاست.

این تحلیلگر مدعی است که نشانه‏هایی از آی‌فون ۴ اینچی در زنجیره تامین اپل در ماه‏های ژانویه تا مارس دیده شده؛ اما این نشانه‏ها دیگر دیده نمی‏شود و احتمالا دیگر از آی‌فون ۴ اینچی خبری نخواهد بود. اما تحلیلگر موسسه Cowen and Company یکی از دلایل منصرف شدن اپل از آی‌فون ۴ اینچی را فروش خوب آی‌فون ۶ می‏داند و می‏گوید اپل به‏جای اینکه نسخه ۴ اینچی از آی‌فون ۶ تولید کند، سعی می‏کند آی‌فون ۶c را به‏عنوان نسخه ارزان‏تر آی‌فون ۶ معرفی کند.

از طرفی تحلیلگر دیگری نیز گفته که احتمال عرضه آی‌فون ۴ اینچی در سال ۲۰۱۵ کم است؛ اما برخی گزارش‏ها از عرضه آی‌فون ۷c با نمایشگر ۴ اینچی در سال ۲۰۱۶ خبر می‏دهد. در حال حاضر اپل آی‌فون ۵s و ۵c را، که نمایشگر ۴ اینچی دارند، عرضه می‏کند و احتمالا این دو گوشی را، به‏عنوان گوشی‏های میان‏رده، در کنار آی‌فون‏های جدیدش ارائه می‏کند و از قیمت آی‌فون ۶ و ۶ پلاس نیز ۱۰۰ دلار کاسته می‏شود. به‏هرحال، با توجه به موفقیت آی‌فون ۶ و ۶ پلاس، بعید به نظر می‏رسد که اپل امسال نسخه‏ای ۴ اینچی از آی‌فون ۶ روانه بازار کند و فقط در شرایطی که امسال آی‌فون ۵c و سال دیگر نیز آی‌فون ۵s را از رده خارج کند، شاید دوباره اقدام به ساخت آی‌فون ۴ اینچی کند.