همکاران سیستم: «کریس بیرد» مدیرعامل شرکت موزیلا نامه‌ سرگشاده‌ای به «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت ارسال کرد و طی آن سیستم عامل ویندوز ۱۰ و تصمیم غول نرم‌افزاری جهان برای استفاده از سیستم‌های به‌روزرسانی خودکار را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش وب‌سایت theinquirer، بیرد به نادلا گفت که اقدام مایکروسافت برای کنترل سیستم به‌روزسانی و انجام فعالیت‌های مشابه مواردی نیستند که شرکت او بتواند از آنها پشتیبانی کند. او توضیح داد که این اقدام فناوری را به عقب می‌راند و به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز ۱۰ مانند مادری که از کودک خود مراقبت می‌کند، نوعی اهانت به صنعت چندمیلیون دلاری فناوری است.

او همچنین به نادلا یادآوری کرد که تلاش قبلی آنها برای نحوه بازاریابی مایکروسافت بی‌نتیجه ماند و همین مساله باعث شده است تا شرکت موزیلا با نامه مذکور این هشدار را بدهد.

او در نامه خود توضیح داد: «من در مورد یکی از جوانب نگران‌کننده ویندوز ۱۰ برای تو می‌نویسم. به‌طور ویژه، به‌روزرسانی جدید به گونه‌ای طراحی شده است که آنچه مشتریان شما در دنیای اینترنت تجربه کرده‌اند کنار گذاشته می‌شود و هرچه مایکروسافت برای آنها صلاح بداند جایگزین آن می‌شود». در ادامه این نامه آمده است: «زمانی که ما برای نخستین‌بار سیستم به‌روزرسانی در ویندوز ۱۰ را مشاهده کردیم و متوجه شدیم کاربر برای تنظیمات مرورگر اینترنتی و دیگر برنامه‌ها قابلیت انتخاب ندارد، با گروه شما ارتباط برقرار کردیم تا در این زمینه صحبت کنیم. متاسفانه این اتفاق هیچ پیشرفت قابل‌قبولی در پی نداشته و از این‌رو این نامه نوشته شد».

نامه مدیرعامل موزیلا به «ساتیا نادلا» با همین مضمون ادامه پیدا کرد و البته برخی موارد دیگر هم در آن ذکر شد. بیرد اظهار کرد که اقدامات مایکروسافت هیچ اهمیتی برای موزیلا ندارد، زیرا این شرکت یک مرورگر اینترنتی کارآمد را ارائه می‌دهد. اما اقدام آنها می‌تواند روی میلیون‌ها کاربری که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند تاثیر بگذارد.