فناوری حافظه‌ای جدید Intel و Micron

همکاران سیستم: دو شرکت اینتل و Micron فناوری حافظه‌ای جدیدی را با نام ۳D XPoint معرفی کردند که قابلیت‌های فراوانی برای پردازش داده‌های بزرگ در حافظه و تحلیل‌های لحظه به‌لحظه داده‌ها در فرآیندهای گسترده سازمانی ارائه می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت ComputerWorld، این محصول یک ترکیب مناسب از نوآوری‌های مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار است که مرزهای مربوط به حوزه فناوری‌ اطلاعات را هرچه بیشتر به هم نزدیک می‌کند. طی پنج‌ سال گذشته اقدامات فراوانی در حوزه مراکز داده داخل حافظه، کاهش قیمت حافظه‌های DRAM و سازگاری گسترده با حافظه‌های جامد(SSD) صورت گرفته و همین اقدامات باعث شده است دسته‌بندی جدیدی از ابزارهای تحلیلی سازمانی ارائه شود.

این ابزارها در فضاهایی مانند بازاریابی، پیش‌بینی‌های مربوط به چرخه تامین، مدیریت ریسک و نتایج مالی سرعت عملیات‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمانی را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند.

شرکت اینتل ادعا کرده است که فناوری جدید آنها هزار برابر سریع‌تر از حافظه‌های ذخیره‌سازی NAND در سیستم‌های SSD عمل می‌کند و مشکل افت کیفیت برای آن به وجود نمی‌آید. این مساله باعث می‌شود میزان استقامت فناوری جدید هزار برابر افزایش یابد.