ایسنا: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از رشد هزار درصدی مصرف دیتا طی یک سال گذشته خبر داد و در عین حال از عدم همکاری شهرداری در نصب سایت گلایه کرد. وحید صدوقی در مراسم بیست‏ویکمین سالگرد ورود موبایل به ایران به ارائه توضیحاتی درباره خدمات اپراتور اول پرداخت و اعلام کرد:

طی یک‌سال گذشته موفق به نصب ۴۲۰۰ سایت ۳G در کشور شده‏ایم. وی گفت: طی سال‏های گذشته شبکه‏های اجتماعی رشد بسیار خوبی داشته‏اند و در بازار نیز حضور فعالی دارند، از سوی دیگر بحث ورود اپراتورهای مجازی (MVNO) مطرح شده و قرار برآن است که حداقل ۶ اپراتور مجازی در کشور به فعالیت بپردازند. حال تمام این موارد در کنار یکدیگر فضای رقابتی را تشدید می‏کند و ما نیز تلاش داریم از این رقابت جا نمانیم و سهم خود را در بازار محفوظ نگه داریم.

صدوقی همچنین عنوان کرد: طی سال‏های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۴ ما در کشور تنها ۶۵۰۰ سایت نصب کرده بودیم، اما اکنون طی کمتر از یک سال ۴۲۰۰ سایت ۳G در شهرهای مختلف کشور نصب شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه متذکر شد: طی یک سال گذشته ترافیک دیتای ما به شدت در حال رشد بوده و در کمتر از یک سال حجم ترافیک شبکه ما ۱۰ برابر شده است.

به عبارت دیگر مصرف دیتای مشترکان همراه اول طی یک سال گذشته رشدی هزار درصدی را تجربه کرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر در لحظه هفت میلیون نفر از سرویس‏های همراه اول استفاده می‏کنند، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۵۲ شهر کشور تحت پوشش ۳G قرار گرفته و برای اینکه در سایر شهرها اجحافی در حق مشترکان صورت نگیرد بسته‌های متنوعی در حوزه دیتا تعریف و طراحی شده است. صدوقی در خصوص تعداد سیم‌کارت‌های ارائه شده همراه اول نیز اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۷۳ میلیون سیم‌کارت همراه اول به فروش رسیده که از این میان ۶۵ میلیون سیم‌کارت ثبت شده‏اند. براین اساس ضریب نفوذ ما به ۸۱ درصد رسیده و در بازار سهمی ۶۰ درصدی به خود اختصاص داده‏ ایم.