دنیای اقتصاد: کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را تهیه و تدوین کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، علیرضا محمودیان، مسوول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان با اعلام این خبر گفت: کمیسیون تجارت الکترونیکی با حضور بازیگران این حوزه، مشکلات پیش روی حوزه تجارت الکترونیکی را شناسایی و مورد بررسی قرار داد و در نهایت پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی، مسائل و چالش‌های فعالیت در این فضا را در قالب سندی آماده کرد.

محمودیان با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی ادامه داد: سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی شامل طرح و بررسی تمام معضلات و چالش‌هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت یا توسعه کسب‌و‌کارشان با آن روبه‌رو هستند. او در تشریح مشکلات کسب‌و‌کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت:

قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به‌روزآوری نشده‌اند. مسوول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به تعدد متولیان این حوزه و مشکلات حاصل از این سردرگمی برای فعالان تاکید کرد: متاسفانه با وجود اینکه قانون تجارت الکترونیکی، صراحتا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان تنها هماهنگ‌کننده این حوزه معرفی می‌کند اما تعدد متولیان دولتی و دستگاه‌های مختلف نظارتی باعث شده تناقض‌های رفتاری بسیاری در حوزه فعالیت تجارت الکترونیکی ایجاد شود.