خبرگزاری فارس: همزمان با راه‏اندازی «سامانه جامع استانداردسازی و اجرای محتواهای الکترونیکی»، اکنون قابلیت‏های جدیدی ازجمله آموزش الکترونیکی استاندارد از طریق گوشی‏های هوشمند به این سامانه افزوده شده است.

دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‏رسانی اعلام کرد: در راستای راه‏اندازی «سامانه جامع استانداردسازی و اجرای محتواهای الکترونیکی» براساس تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‏رسانی و یک شرکت در چند ماه گذشته، اکنون دو قابلیت «امکان استانداردسازی خودکار محتواهای قابل استفاده روی تبلت یا گوشی‏های هوشمند» و همچنین «اضافه شدن قابلیت مخزن یا انباره برای ذخیره‌سازی و انتقال سوابق آموزشی فراگیران» به این پروژه اضافه شده است.

افزودن امکان استانداردسازی خودکار محتواهای قابل استفاده روی تبلت یا گوشی‏های هوشمند جهت برگزاری دوره‏‏های «Mobile Learning» بی‏نیاز از بارگذاری برنامه‏های کاربردی خاص، ایده‏آل برای دانشگاه‏ها و کلان سازمان‏های فعال در حوزه آموزش و فراگیری الکترونیکی با گستره کشوری اولین قابلیت افزوده‏شده، است.

تاکنون تطبیق کامل با استاندارد جهانی «اسکرم» میسر نبوده است. حتی دست‏اندرکاران اصلی اسکرم یعنی سازمان ADL (وابسته به وزارت دفاع آمریکا و متولی مفاهیم و دستورالعمل‏های اسکرم) و شرکت Rustisi Software (به عنوان عرضه‏کننده انحصاری موتور اسکرم به بازار جهانی) - با اجرای پروژه‏هایی مانند "CMI-۵" و "Tin Can API" تا به حال نتوانسته‏اند از ویژگی‏هایی چون روند جریان و دستورالعمل‏های تدریس (سکانسینگ) در محیط موبایل پشتیبانی کنند. این در حالی است که در این محصول ایرانی، افزون بر مورد یاد شده، حتی امکان استانداردسازی محتواهای محاوره‌ای (Interactive) نیز وجود دارد.