ایتنا : دستیار دیجیتالی مایکروسافت که با نام Cortana شناخته می‌شود قرار است وارد سیستم‌های عامل اندروید و iOS شود ولی مایکروسافت تاکنون هیچ برنامه‌ای برای عرضه این محصول در رایانه‌های اپلی Mac منتشر نکرد.

بسیاری از کاربران اپل برای مدت‌های طولانی در انتظار آن بودند تا سیستم Cortana را روی رایانه‌های MacBook مورد استفاده قرار دهند و این بار شرکت Parallels سعی کرد این خواسته را برای کاربران جهانی محقق کند.

این شرکت نرم‌افزاری با محصول جدید خود به کاربران اپل امکان داد تا دستیار دیجیتالی Cortana را مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای OS X مورد استفاده قرار دهند.

نسخه ۱۱ نرم‌افزار Parallels که پشتیبانی کامل از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را شامل می‌شود، امکان اجرای دستیار دیجیتالی Cortana روی رایانه‌های مک را فراهم می‌کند.

اجرای ویندوز مجازی در سیستم‌عامل رایانه‌ای OS X اپل اتفاق تازه‌ای محسوب نمی‌شود. اما شرکت Parallels از یک قابلیت منسجم و ویژه استفاده می‌کند تا به Cortana امکان دهد بدون اجرای رابط کاربری Windows ۱۰ UI و به صورت کاملا مستقل روی رایانه‌های مک اجرا شود.

در حال حاضر کاربران نیازمند آن هستند تا ضمن داشتن نسخه کامل ویندوز ۱۰ از تمام قابلیت‌های Cortana بهره‌مند شوند. ولی با ماشین‌های مجازی Parallels می‌توان به صورت مستقل تمام قابلیت‌های این دستیار دیجیتالی را در اختیار گرفت.

این دستیار دیجیتالی همانند قابلیت‌هایی که برای ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد، از اعلام اخبار مربوط به وضعیت آب و هوا گرفته تا نتایج آخرین مسابقات فوتبال محلی و بین‌المللی را متناسب با سلیقه و نیاز کاربر در اختیار او می‌گذارد.