سایت پخش موسیقی آنلاین اسپاتیفای اطلاعات گسترده‌ای را از کاربران جمع‌آوری می‌کند که از جمله آنها می‌توان به عکس‌ها، موقعیت مکانی و فهرست تماس اشاره کرد.

به گزارش تلگراف، سایت یاد شده با تغییر در سیاست‌های حریم شخصی خود حجم داده‌هایی را که از کاربران جمع‌آوری کرده و با اشخاص و گروه‌های ثالث به اشتراک می‌گذارد، به میزان چشمگیری افزایش داده است.

بر اساس این تغییرات کاربرانی که با گوشی هوشمند خود به سایت Spotify متصل شوند، شاهد انتقال اطلاعات خصوصی خود به سرورهای این سایت خواهند بود و علاوه بر عکس‌ها و فهرست تماس‌ها و موقعیت مکانی، اطلاعات مربوط به تاریخچه استفاده از مرورگرهای اینترنتی نیز با استفاده از یک ابزار خاص جمع‌آوری می‌شود.

اگرچه مدیران Spotify مدعی هستند که هدف از این کار ارتقای خدمات‌رسانی و امکانات است، اما تلاش برای دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات خصوصی افراد با واکنش خشم‌آلود کاربران این سایت مواجه شده است. این کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی این سیاست جدید حریم شخصی را غیرقابل قبول دانسته و پرسیده‌اند چرا Spotify باید به فهرست تماس‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای ما دسترسی پیدا کند.

Spotify علاوه بر سرقت این اطلاعات آنها را با شرکت‌های تبلیغاتی خاص، برخی مجموعه‌های تولید و انتشار موسیقی و شرکت‌های مخابراتی به اشتراک می‌گذارد. سیاست‌های جدید حریم شخصی Spotify علاوه بر ۷۵ میلیون کاربر رایگان، ۲۰ میلیون کاربر خدمات پولی این شرکت را هم دربرمی‌گیرد.