اگر‌گوشی را با دو دست بگیرید دکمه هوم گوشی از کار می‏افتد

فارنت: حالا گلکسی نوت ۵ به‌عنوان آخرین فبلت سامسونگ تنها دستگاهی نیست که این روزها از اتهام ایراد در طراحی رنج می‏برد. کاربران OnePlus ۲ مشکل جدیدی را در دکمه هوم گوشی پیدا کرده‏اند که باعث می‏شود وقتی گوشی را با دو دست می‏گیریم، دکمه هوم از کار بیفتد.

دکمه هوم گوشی وان‏پلاس ۲ شبیه به دکمه‏های لمسی که در دستگاه‏های آی‌فون یا سامسونگ گلکسی قرار گرفته به نظر می‏رسد، اما در حقیقت خازنی است و باید آن را فشار داد. هنگام فشار دادن آن به‏جز لرزشی که در صورت فعال بودن بازخورد یا فیدبک در گوشی به وجود می‏آید، چیز خاصی احساس نمی‏کنید؛ اما می‏توان به‏عنوان حسگر اثرانگشت از آن استفاده کرد.

گاهی اوقات دکمه هوم پاسخگو نیست. برخی فکر می‏کنند که این تنها یک باگ نرم‏افزاری است، اما مشکل می‏تواند بسیار بدتر باشد. این مشکل تنها زمانی رخ می‏دهد که وان‏پلاس ۲ به حالت خاصی در دست نگه داشته شود.

زمانی که گوشی در یک دست محکم نگه داشته شود، مشکل شروع به پیدایش می‏کند، اما زمانی که با دو دست نگه داشته شود اصلا لمس‏ها را دریافت نمی‏کند.

با توجه به اینکه وان‏پلاس ۲ قاب فلزی دارد و مشکل تنها زمانی که به صورت خاصی نگه داشته شود بروز می‏کند، ممکن است ایراد عمیق‏تری باشد و با آپدیت نرم‏افزاری از بین نرود.