ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهانه هفته دولت و در بازدید از «ایسنا»، درخصوص حقوق شهروندی در فضای مجازی گفت:

یکی از اهداف جدی دولت آن است که حقوق شهروندی مورد توجه جدی قرار گیرد. بحث دسترسی آزاد به اطلاعات نیز از جمله بخش‌هایی است که به حقوق شهروندی مربوط می‌شود و در این زمینه با وجود اینکه قانون مجلس مدت‌ها مورد بی توجهی قرار می‌گرفت اکنون طبق مصوبات مجلس این مساله دنبال شده و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی درباره آن برگزار می‌شود.

وزیر ارتباطات در واکنش به این سوال که چرا با توجه به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچنان برخی از دولتمردان از شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر استفاده می‌کنند، توضیح داد: بحث فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر در گذشته تصویب شده و قبل از این دولت رخ داده است؛ حال ممکن است با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند ما تلاش کنیم این شبکه‌ها نیز بار دیگر فعالیت کنند، اما در این زمینه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای تصمیم گیرنده است و فعالیت مجدد این شبکه‌ها بستگی به تجدید نظر این کارگروه دارد و تنها به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود، چرا که ما تنها یک عضو در این کمیته داریم.

وی ادامه داد: وقتی یک شبکه مسدود است، مسدود بودن آن برای همگان است. حال اگر چند تن از مسوولان به دلیل مسوولیت‌هایی که در حوزه بین‌الملل دارند از چنین شبکه‌ای استفاده ‌کنند به احتمال زیاد از مقامی اذن و مجوز گرفته‌اند و اینگونه نبوده که ما برای آنها شبکه‌ای باز بگذاریم. احتمالا آنها نیز با همان روش‌هایی که سایر مردم از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، در فیس بوک و توئیتر فعالیت می‌کنند. او افزود: اما حتی خود من به شخصه چه در منزل و چه محل کار تمام آی پی‌هایی که دارم مانند مردم است و تاکنون هم از این شبکه‌ها نه استفاده کرده‌ام و نه می‌کنم. در صورتی که اکثر شبکه‌های اجتماعی داخلی را مورد استفاده قرار می‌دهم اما در نهایت برای گفتن اینکه اقداماتی که تاکنون از سوی برخی دولتمردان در زمینه فعالیت در این شبکه‌ها صورت گرفته قانونی است یا خیر در جایگاهی نیستم که بتوانم چنین موضوعی را اعلام کنم.