رایورز: سونی با همکاری شرکت ZMP تصاویر ویدئویی جدیدی روی سایت یوتیوب منتشر کرد که نشان می‌دهد برای نخستین بار یک پهپاد را برای سازمان‌ها به تولید رسانده است.

این پهپاد که Aerosense نام دارد هم‌اکنون نمونه اولیه آن ساخته شده است و صورت اختصاصی توسط کاربران سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این پهپاد نخستین پرواز خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

این‌طور که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، پهپاد سونی می‌تواند اشیای مختلف را تا وزن ۷ کیلوگرم از زمین بلند کند و به مدت دو ساعت با سرعت ۱۰۶ مایل بر ثانیه به پرواز درآید. سونی و شرکت ژاپنی روبوتیک ZMP با انتشار بیانیه مشترک توضیح دادند که بر اساس آخرین همکاری‌های خود موفق به ساخت پهپاد مخصوص سازمان‌ها شده‌اند.

این دو شرکت پهپاد Aerosense را به گونه‌ای تولید کردند که مدیران سازمان به کمک دوربین‌های هوشمند نصب شده در آن می‌توانند کل مجموعه را زیر نظر بگیرند و داده‌های به دست آمده را از طریق فناوری ماشین‌های پرنده بدون سرنشین(UAV) مبتنی بر فضای پردازش ابری مدیریت کنند.

شرکت سونی دوربین‌ها و حسگرهای هوشمند این پهپاد را ارائه داده است و در مقابل شبکه ارتباطی و سیستم روبوتیک آن در شرکتZMP تولید شده تا در نهایت نخستین پهپاد اختصاصی برای سازمان‌ها ارائه شود. اگرچه طی چند سال اخیر پهپادها با اهداف مختلف گسترش یافته‌اند و در زمینه‌های گوناگون به کار گرفته می‌شوند، ولی این نخستین باری است که یک پهپاد به صورت اختصاصی برای سازمان‌ها به پرواز درمی‌آید.