رایورز: ممکن است شما هم در مورد بدافزارهای اپل اخبار چندانی نشنیده باشید و بیشتر مطالبی که مطالعه کرده‏اید، مشکلات امنیتی اندروید را پوشش داده باشد. ولی باید توجه کرد که اپل هم انواع بدافزارها را شامل می‏شود و همین مساله بسیاری از کاربران سازمانی را با مشکل مواجه کرده است.

مرکز Duo Labs مطالعه‏ای را در این زمینه انجام داد و نتایج حاصل از آن هفته جاری به انتشار رسید. در این بررسی مشخص شد نیمی از گوشی‏های هوشمند آی‌فون که در شبکه‏های سازمانی مورد استفاده قرار می‏گیرند، همچنان iOS ۸.۳ و نسخه‏های قبل از آن را در اختیار دارند. این مساله باعث شده است تا آی‌فون‏هایی که در سازمان‏های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‏گیرند در مقابل صدها آسیب‏پذیری جدی ناتوان باشند. یکی از این آسیب‏پذیری‏ها Quicksand نام دارد و هکرها به کمک آن می‏توانند تمام اطلاعات سازمانی را سرقت کنند. از زمانی که اپل نسخه iOS ۸.۴.۱ سیستم عامل موبایلی خود را عرضه کرد، به‏روزرسانی‏های مختلف را برای برطرف کردن Ins۰mnia، Quicksand و دیگر آسیب‏پذیری‏های جدی انجام داد.

بررسی‏های جدید نشان داد ۳۱ درصد تمام گوشی‏های آی‌فون در جهان همچنان نسخه‏های قدیمی‏تر iOS را مورد استفاده قرار می‏دهند و ۱۴ درصد آی‌فون‏ها هنوز سیستم iOS ۷ را در اختیار دارند که تاریخ عرضه آن به اواخر سال ۲۰۱۳ می‏رسد.

در مجموع هم‏اکنون بیش از ۳۹۰ آسیب‏پذیری جدی برای دستگاه‏های موبایلی اپل شناسایی شده است که به صورت ویژه داده‏های سازمانی را مورد هدف قرار می‏دهند.