اولین تلویزیون مافوق دقیق جهان به قیمت 125 هزار دلار عرضه شد

شرکت شارپ اولین تلویزیون ۸K جهان موسوم به Super Hi-Vision را عرضه کرد که دقت آن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل بوده و ۱۶ برابر دقیق‌تر از تلویزیون‌های ۴K است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فورچون، درحالی‌که تا چند سال قبل تلویزیون‌های ۱۰۸۰p با دقت ۴K برترین و دقیق‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار بودند، قرار است از ماه آینده تلویزیون‌های ۸K از راه برسند که دقت و وضوح تصویر قابل ملاحظه روی آنها حتی از تصاویر قابل مشاهده بر روی پرده سینما هم بهتر است.

البته این تلویزیون قرار نیست در آینده نزدیک توسط عموم قابل خریداری باشد. اولین مدل از این محصول شارپ که LV-۸۵۰۰۱ نام دارد قرار است از ۳۰ اکتبر برای فروش در دسترس شرکت‌های تولید ویدئو و شبکه‌های تلویزیونی علاقه‌مند قرار گیرد. قیمت تلویزیون یاد شده ۱۲۵ هزار دلار است. عرضه تلویزیون‌های ۸K توسط شرکت‌های ژاپنی بخشی از برنامه‌های کلان این کشور برای ارتقای پخش برنامه‌های تلویزیونی تا زمان برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ است. شبکه تلویزیونی NHK ژاپن جز اولین سفارش‌دهندگان این تلویزیون‌هاست.

برای مشاهده تصاویر ویدئویی با کیفیت ۸K روی این تلویزیون‌ها باید از دوربین‌های فیلمبرداری جدید، رایانه‌های پیشرفته برای پردازش و ذخیره‌سازی تصاویر، سیستم انتقال امواج به روز شده و... استفاده کرد بنابراین سرمایه‌گذاری سنگین در حوزه یاد شده ضروری است. از جمله دیگر شرکت‌هایی که تلویزیون‌های ۸K تولید کرده‌اند می‌توان به سامسونگ و ال جی اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود استفاده عموم از این تلویزیون‌ها در سال ۲۰۱۸ ممکن شود.