آی‌تی‌ایران: فروش دو گوشی آی‌فون6S و آی‌فون 6S Plus از روز گذشته در سراسر جهان آغاز شد.

استرالیا و شهر سیدنی به دلیل اختلاف ساعت نخستین نقطه‌ای بود که عرضه آی‌فون در آنجا آغاز شد و مانند هر سال در مقابل اپل استور اصلی این شهر صف خرید آی‌فون شکل گرفته بود. هر چند شلوغی و هیجان زیادی در مقایسه با زمانی که آی‌فون ۵ معرفی شد به چشم نمی‌خورد اما کسانی بوده‌اند که حدود دو هفته در بیرون فروشگاه اپل چادر زده‌ بودند تا نخستین کسی باشند که این گوشی را در دست می‌گیرند.





یکی از نخستین کسانی که در صف ایستاد یک روبات بود! صاحب این روبات دختری به نام لوسی کلی بود که روبات را در محل صف قرار داده بود تا جای او را در جلوی صف خرید حفظ کند. صاحب آن به صورت کنترل از راه دور این روبات را کنترل می‌کرد و از خانه یا محل کارش با مردم ارتباط برقرار می‌کرد. این روبات یکی از نخستین خریداران آی‌فون جدید بود و در حالی که چهره صاحبش در آن مشخص است با مردم و کارکنان فروشگاه عکس یادگاری گرفت. یکی دیگر از کسانی که حدود دو هفته است در کنار فروشگاه اپل چادر زده و در صف خرید جا گرفته بود یک خبرنگار تکنولوژی بود که قصد دارد آی‌فون‌های خریداری شده را برای یک کار خیرخواهانه به فروش برساند. چند ساعت پس از عرضه iPhone ۶s و iPhone ۶s Plus نیز عکس‌های مختلفی از این گوشی‌ها روی وب منتشر شد و بسیاری شروع به کالبدشکافی و بررسی جزئیات داخل آن کردند.

از جمله این گروه‌ها iFixit است که گروهش را برای خرید آی‌فون‌های جدید به اپل استور سیدنی فرستاد و با در اختیار داشتن این دستگاه‌ها اقدام به بازکردن آنها و بررسی تجهیزات داخلی کرد. این کار با توجه به اینکه اپل اساسا بخشی از اطلاعات و جزئیات محصولاتش را ارائه نمی‌دهد می‌تواند اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد از جمله اینکه حالا و با بازکردن آی‌فون ۶ اس مشخص شده که این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی آی‌فون ۶ باتری کوچک‌تری دارد.





نتایج این بازگشایی اولیه آی‌فون ۶ اس نشان می‌دهد تجهیزات داخلی این گوشی جدید بسیار شبیه به مدل قبلی خود است ولی با اضافه شدنTaptic Engine برای قابلیت لمس سه‌بعدی ( که روی ساعت اپل هم وجود دارد ) حالا جا برای باتری محدودتر شده است. به همین دلیل آی‌فون ۶ اس از یک باتری ۱۷۱۵ میلی‌آمپری بهره می‌برد در حالی که باتری آی‌فون قبلی ۱۸۱۰ میلی‌آمپر بود. یکی دیگر از یافته‌های این کالبدشکافی آی‌فون نشان‌دهنده این است که صفحه نمایش آن ۶۰ گرم وزن دارد که ۱۵ گرم سنگین‌تر از آی‌فون ۶است و دلیل این هم اضافه شدن سنسور لمس سه‌بعدی به این صفحه نمایش است. نتایج این بازگشایی آی‌فون همچنین نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سرعت سیستم اثر انگشت آی‌فون ۶ اس (چیزی که اپل مدعی شده بود) سریع‌تر شده است وجود ندارد.