اقتصاد نیوز: اگرچه این روزها تبلت‏های جدید امکانات و کارآیی‏های بالایی دارند و حتی می‏توان به جای لپ‏تاپ یا یک فبلت از آنها بهره برد اما گاه با قیمت‏های قابل‌توجهی همراه هستند.

همچنین در خور امکانات و کاربردهای خوبی که در اختیار کاربران قرار می‏دهند محبوب‏تر شمرده می‏شوند، اما برخی از تبلت‏ها در بازار موجودند که با توجه به قیمت مناسبی که دارند، آنها هم توانسته‏اند محبوب باشند.

همچنین مساله دیگر نیازهای کاربران است که در تعیین خرید نقش بسیار مهمی ایفا می‏کند. کاربران باید بنا به نیازهای خود حال تبلت‏های ارزان‏قیمت یا سایر آنها را خریداری کنند. افرادی که برای تامین نیازهای معمولی و روزانه خود از تبلت‏ها استفاده می‏کنند، ترجیح می‏دهند تبلت‏های ارزان‏قیمتی را که ارزش خرید دارند و امکانات خوبی را عرضه کرده‏اند خریداری کنند و قیمت آن را تنها ملاک برای خرید این کالا قرار نمی‏دهند و بنا به نیاز و خواسته خود پول خرج می‏کنند.

این کاربران برای نیازها و امور روزانه و معمولی، برای کودکان یا برای تماشای فیلم‏ها و برنامه‏های تلویزیونی مورد علاقه‏ در حین سفر و... که امکانات و کارآیی‏های بالا نمی‏خواهد، از این تبلت‏های ارزان‏قیمت استفاده می‏کنند. از این رو در این گزارش به بررسی تبلت‏هایی که با قیمت‏های زیر ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود هستند، پرداخته شده است. در این رنج قیمت تنوع تبلت‏‏ها با سیستم‏‌عامل اندروید بسیار بالا است و هرکدام در برندها و با کارکرد متفاوتی به بازار عرضه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته‏اند. با این حال اگرچه امکاناتی که این تبلت‏ها عرضه کرده‏اند نسبت به سایر تبلت‏ها که در بازار موجودند و با قیمت‏های بیشتری ارائه شده‏اند قابل قیاس نیست، اما می‏توان از این تبلت‏ها نهایت استفاده را داشت و همین تبلت‏ها نیاز برخی از کاربران را تامین می‏کند. پس کاربران باید با توجه به نیازهای خود این وسیله را بخرند.

ارزان‏ترین تبلت‏های بازار کدامند؟