جی‌اس‌ام: اگر شما هم جزو آن گروهی هستید که رنگ«رزگلد» آی‌فون‌های جدید را چندان نپسندیده‌اند، باید خودتان را جزو اقلیتی از مشتریان اپل بدانید! چراکه به نظر می‌رسد «رز گلد» در پیش‌سفارش‌های آی‌فون‌های جدید محبوب‌ترین رنگ شده است.

اپل در چند سال اخیر با آی‌فون‌هایش آمار فروش خیره‌کننده‌ای به ثبت رسانده است. سال گذشته این شرکت ۱۰ میلیون دستگاه از اسمارت‌فون‌هایش را در همان هفته نخست فروخت. امسال هم پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون آی‌فون در اولین هفته به فروش می‌رسد؛ یعنی به احتمال بسیار زیاد کوپرتینویی‌ها رکورد سال قبلشان را پشت سر می‌گذارند.

منابع موثق از زنجیره تولید اپل همچنان آمارهای جذابی برای ارائه کردن در اختیار دارند. گفته می‌شود رقمی میان ۳۰ تا ۴۰ درصد از این پیش‌سفارش‌ها به نسخه رز گلد آی‌فون ۶ اس مربوط است. سفارش زیاد آی‌فون‌های جدید فشار زیادی به زنجیره تولید اپل وارد می‌کند و تخمین زده شده که بسیار زود شاهد تمام شدن موجودی آی‌فون‌های رز گلد خواهیم بود.

اپل در گذشته با معرفی رنگ طلایی برای آی‌فون فروش بسیار موفقی در بازارهای شرق آسیا رقم زد و سود هنگفتی به دست آورد. اکنون رز گلد است که این نقش را بر عهده گرفته و موتور محرکه فروش این شرکت در بازارهای جدیدتر شده است.