خبرگزاری مهر: هفته گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راس هیاتی برای شرکت در رویداد تلکام جهانی به کشور مجارستان سفر کرد.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، در مورد این سفر و برنامه‌های ایران برای حضور فعال در این رویداد نوشت. واعظی گفت: به دعوت رسمی مسوولان برگزاری تلکام جهانی در بوداپست مجارستان، به این کشور سفر کردم.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تلکام جهانی محل مناسبی برای ملاقات سران حوزه ارتباطات کشورها، مدیران ارشد اپراتورهای پیشگام در جهان، تولیدکنندگان تجهیزات مخابرات و سرمایه‌گذاران این حوزه است.وی افزود: ما می‌توانیم علاوه بر بازدید از آخرین دستاوردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای جهان، در حاشیه این رویداد مهم با برخی وزرای ارتباطات کشورهای حاضر نیز دیدار و ملاقات‌های دو جانبه‌ای داشته باشیم.

واعظی با بیان اینکه حضور در مراسم روز اول این رویداد، با حضور وزرای ارتباطات کشورها، مدیرکل اتحادیه جهانی مخابرات و نخست‌وزیر مجارستان همراه بود، گفت: دیدار با وزرای برخی کشورها از جمله آذربایجان، مجارستان، افغانستان و نیز حضور در میزگرد وزرای ارتباطات، بازدید از آخرین دستاوردهای این حوزه در نمایشگاه جانبی مراسم، از اهم برنامه‌های دو روز برگزاری این رویداد بود. وی با اشاره به توافقات صورت گرفته میان وزرای ارتباطات کشورهای دنیا روی سند بوداپست نیز گفت: در این رویداد جهانی وزرای کشورها روی سند خروجی تلکام به‌عنوان فراخوان بوداپست به توافق می‌رسند. هدف اصلی این توافق تاکید بر نقش کارآفرینی دیجیتال است که به‌عنوان شاه کلید تسریع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها به حساب می‌آید.