جی اس ام: بلک‏بری با شروع پیش‌فروش گوشی جدیدش رسما از آن رونمایی کرد. BlackBerry Priv از دو روز پیش در آمریکا و کانادا پیش‌فروش می‏شود و از ۶ نوامبر به‏دست خریداران می‏رسد.

اولین گوشی اندرویدی بلک بری از ۲۳ اکتبر، رسما در آمریکا و کانادا پیش‌فروش شده است. این گوشی، که BlackBerry Priv نام دارد، زبان طراحی جدیدی به گوشی‏های اندرویدی وارد کرده است.

صفحه کلید فیزیکی و کشویی این گوشی، که زیر صفحه نمایش قرار گرفته، به‏ندرت در گوشی‏های اندرویدی دیده شده و می‏توان آن را ایده‏ای جدید دانست. پیش‌فروش این گوشی با قیمت ۷۰۰ دلار در آمریکا و ۹۰۰ دلار در کانادا شروع شده و از ۶ نوامبر به دست سفارش‏دهندگان می‏رسد.

در رابطه با BlackBerry Priv پیش از این نیز شایعات زیادی منتشر شده بود و تقریبا با آن آشنا شده بودیم. از بارزترین مشخصات آن می‏توان به موارد زیر اشاره کرد: صفحه نمایش ۴/ ۵ اینچی با رزولوشن کواد اچ‏دی، پردازنده ۶ هسته‏ای اسنپ‌دراگون ۸۰۸ همراه با ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی، باتری ۳۴۱۰ میلی‏آمپری، دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴K و لرزشگیر اپتیکال، دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه‏های ۴G/ LTE.

بلک‏بری انتظار دارد با عرضه گوشی‏های اندرویدی بتواند از بحرانی که در آن قرار دارد رهایی یابد. تاکنون شایعه تعطیل شدن این کمپانی را بارها شنیده‏ایم و حالا باید ببینیم آیا عرضه گوشی‏های اندرویدی می‏تواند این کمپانی کانادایی را با اقبال مواجه کند یا خیر.