وزرای ارتباطات ایران و عراق در راستای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ارتقای ارتباطات و فناوری بین دو کشور در کلیه سطوح، مذاکره و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای تقویت و تسهیل ارتباط تلفنی برای زائران اربعین حسینی همراه با مدیران اپراتورها به کشور عراق سفر کرد و به دیدار حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق رفت. در این دیدار طرفین، با یکدیگر در مورد توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ارتقای ارتباطات و فناوری بین دو کشور در کلیه سطح‌ها مذاکره و تبادل نظر کردند.

در این ملاقات با توجه به مذاکرات کارشناسی طرفین در زمینه افزایش پهنای باند و ایجاد ارتباط مستقیم بین شبکه‌های دو کشور، نسبت به ایجاد تسهیلات هرچه بیشتر ارتباط تلفنی و اینترنت در موسم زیارت ایرانیان از عتبات عالیات به ویژه در برگزاری اربعین حسینی که مورد استقبال و علاقه مندی کلیه شیعیان جهان به خصوص زائران ایرانی است، بحث و تبادل نظر شد. با توجه به کسب تجربه از کم و کاستی‌هایی که سال گذشته در این حماسه عظیم حسینی وجود داشت، دو طرف برای ایجاد حداکثر امکانات و تسهیلات ارتباطی موافقت کردند.

همچنین در این دیدار بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و اقتصادی دو کشور و تبادل این تجربیات و انتقال تکنولوژی بین طرفین تاکید شد.

در همین حال مقرر شد با توجه به روابط دوستانه بین دو کشور، سطح همکاری‌های موجود در حوزه ICT، مخابرات، پست و پست بانک گسترش داده شود تا با این حجم همکاری ها، مردم دو کشور بتوانند از این خدمات بهره مندی بیشتری داشته باشند که این امر موجب حضور گسترده اتباع دو کشور برای زیارت از اماکن مقدس و متبرک در کشورهای ایران و عراق خواهد شد. در این دیدار طرفین ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری در قالب تفاهم نامه‌ای جدید، مروری بر نتایج و دستاوردهای سفر سال گذشته وزیر عراقی به ایران داشته و بر تسریع توافقات قبلی تاکید کردند.