لری الیسون، بنیانگذار شرکت اوراکل که پیش از این یک جزیره در هاوایی خریداری کرده بود، قصد دارد در کنار مرکز این شرکت در دره سیلیکون یک دبیرستان هم تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری فارس الیسون امیدوار است از این طریق دانش آموزانی تربیت کند که در حوزه فناوری توانایی‌های ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند مشکلات مهم این عرصه را حل کنند. اوراکل اظهار امیدواری کرده که این مدرسه را با زیربنای ۶۴ هزار فوت مربع تا آگوست سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کند. قرار نیست این دبیرستان اوراکل نام بگیرد و الیسون اعلام کرده که آن را مدرسه فناوری طراحی یا d.tech خواهد نامید.

همچنین این مدرسه برای ثبت‌نام و حضور عموم آزاد خواهد بود. قرار است ۵۵۰ دانش آموز و ۳۰ معلم در این مدرسه مشغول به کار شوند. ثبت نام و حضور در این مدرسه برای همه دانش‌آموزانی که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند رایگان خواهد بود.اری الیسون موسس اوراکل از زمان تاسیس این شرکت در ۳۸ سال قبل سرمایه‌ای بالغ بر ۵۴ میلیارد دلار گرد آورده و املاک و مستغلات فراوانی را در نقاط مختلف جهان خریداری کرده است، اما نکته جالب این است که هزینه‌های این مدرسه توسط شرکت اوراکل و نه شخص الیسون تامین خواهد شد. بودجه اختصاص یافته به این مدرسه اعلام نشده است.