فارنت: پلی‏استیشن ۴ و ایکس‏باکس وان کنسول‏های بازی نسل جدید هستند که دو سال است راهی بازار شده‏اند و پیش‏بینی می‏شود عمری ۵ تا ۷ سال داشته باشند، به این ترتیب انتظار می‏رود از سال ۱۳۹۷ زمزمه‏‏های نسل بعدی این کنسول‏ها به گوش برسد، شرکت AMD نیز در حال برنامه‌ریزی است تا عملکرد کنسول‏های نسل بعد را ۵ برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر شاهد هستیم، بالا ببرد.

شرکت AMD از هم‌اکنون عزم خود را جزم کرده تا قطعات سخت‏افزاری این شرکت در کنسول‏های نسل بعد نیز حضور داشته باشند، در حال حاضر هر دو کنسول پلی‏استیشن ۴ و ایکس‏باکس وان از APU ساخت شرکت AMD‏ بهره می‏برند، این چیپست‏ها بر اساس فناوری میکروآرشیتکت جگوار کار می‏کنند.

اگر از طرفداران بازی‏های کامپیوتری باشید حتما‏ می‏دانید که بیشتر بازی‏ها برای کنسول‏های مختلفی منتشر می‏شوند، این فناوری ذکر شده باعث می‏شود بازی‏ها از لحاظ فنی برای کنسول‏های مختلف سازگار باشند. البته در حال حاضر به هیچ‌وجه تضمینی برای استفاده از محصولات سخت‏افزاری AMD‏ در کنسول‏های نسل بعد سونی و مایکروسافت وجود ندارد اما AMD امید خود را از دست نمی‏دهد و انتظار دارد تا در کنسول‏های نسل بعد هم حضوری پررنگ‏تر داشته باشد.

شرکت AMD انتظار دارد APU بعدی ساخت این شرکت ۵ برابر عملکرد بهتری نسبت به آنچه در کنسول‏های فعلی شاهد هستیم داشته باشد. فناوری واقعیت مجازی نیز این روزها گل سرسبد بحث‏های سرگرمی به حساب می‏‏آید و به این ترتیب انتظار می‏رود در کنسول‏های بعدی تمرکز بیشتر برای حضور این فناوری پرطرفدار و نوظهور انجام شود.