آی‌تی‌ایران: اپل، تولیدکننده گوشی‌های محبوب آی‌فون، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، قسمت اعظمی از سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که اپل از نظر حجم گوشی‌های به‌فروش رسیده، در میان شرکت‌های مختلف تولیدکننده گوشی‌های همراه در رتبه دوم قراردارد. بر اساس تحقیقات Canaccord Genuity، شرکت سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی، با اختلاف فاحشی، تنها ۱۱ درصد از سهم کلی درآمدهای عملیاتی را به خود اختصاص داده است.

اپل در حالی توانسته سهم خود را از سود موجود در صنعت تولید گوشی‌های همراه در سه‌ماه منتهی به سپتامبر به ۹۴ درصد برساند که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته، ۸۵ درصد بوده است. این شرکت تنها ۵/ ۱۴ درصد (۴۸ میلیون) از مجموع گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه‌ماه یادشده را به خود اختصاص داده است. شرکت سامسونگ با فروش چیزی در حدود ۸۱ میلیون دستگاه در همین سه‌ماه، ۵/ ۲۴ درصد از مجموع فروش را به خود اختصاص داده است.

متوسط قیمت فروش هر دستگاه آی‌فون در این سه‌ماه، ۶۷۰ دلار اعلام شده که باعث بهبود حاشیه عملیاتی تا ۳۷ درصد شده است. این در حالی است که قیمت متوسط برای گوشی‌های هوشمند تولیدی سامسونگ ۱۸۰ دلار اعلام شده است. اگرچه برخی تحلیلگران معتقدند اپل در ادامه با کاهش سود مواجه خواهد شد اما تیم‌کوک، مدیر اجرایی اپل در پاسخ به پرسش Katie Huberty، تحلیلگر Morgan Stanley در خصوص آینده فروش محصولات این شرکت، گفت: «ما معتقدیم در سه ماه اول سال آتی میلادی، فروش آی‌فون با رشد خوبی همراه خواهد شد. این اظهارنظر از آنچه در زمینه تغییر دیدگاه کاربران مشاهده می‌کنیم سرچشمه می‌گیرد. ما بیشترین آمار کاربرانی که از اندروید به سمت استفاده از iOS کوچ کردند را در سه‌ماه گذشته با میزان ۳۰ درصد ثبت کردیم.»

سهم 94 درصدی اپل از فروش‌ گوشی‌های هوشمند