فارنت: برنامه Google Photos راهکاری مناسب به‏ منظور تهیه نسخه پشتیبان و البته سازماندهی تصاویر مختلف روی گوشی ‏های اندرویدی، پیش روی کاربران قرار می‏ دهد. در همین راستا، این برنامه از امروز به قابلیت‏ های جدیدی به‏ منظور برآورده کردن بیش از پیش نیازهای کاربران تجهیز خواهد شد.

پیش از هرچیز وجود گزینه جدید «Free Up Space» در منوی تنظیمات به حذف خودکار عکس‏ های ذخیره‏شده روی گوشی، پس از ایجاد نسخه پشتیبان در فضای ابری کمک خواهد کرد.

به‏ منظور تایید این امر که تصاویر مورد نیاز شما از روی گوشی‏ یا تبلت حذف نشوند، باید پیش از انجام این روند، حتما تایید لازم از سوی کاربر صادر شود. همچنین امکان اعمال روند مخفی ‏سازی تصاویر موجود روی کارت حافظه از داخل این برنامه، به ‏نحوی که این عکس‏ها پس از این قابل مشاهده نباشند هم وجود دارد.

در فضای تحت وب نیز می‏توانید تنظیمات ویژه کیفیت بالا (با فشرده‏سازی مناسب) را پس از آپلود تصاویر با کیفیت اصلی آنها، انتخاب کنید. با بهره‏گیری از این روند نه‏تنها فضای ذخیره‏سازی بهینه‏تری در اختیار خواهید داشت، بلکه خبری از فایل‏ های با رزولوشن کامل و البته به‌عنوان دشمن اصلی فضای ذخیره ‏سازی، نخواهد بود. این قابلیت‏ها از امروز برای برنامه‏ ویژه دستگاه ‏های اندرویدی عرضه خواهند شد.