گوشی تاشو اندرویدی سامسونگ رسما رونمایی شد

فارنت: شاید دیگر برای شما گوشی‏های تاشو یک مدل قدیمی و از رده خارج به حساب بیاید اما تلفن‏های همراه تاشو همچنان در بسیاری از کشورها محبوب هستند. مدت‏ها بود که شایعه‏هایی درباره گوشی هوشمند اندرویدی تاشو جدید سامسونگ به گوش می‏رسید و حتی تصاویر آن در هنگام دریافت تاییدیه استاندارد TENAA منتشر شده بود. این گوشی هوشمند که اشتباها و در شایعات با نام Galaxy Golden ۳ خوانده می‏شد حالا در بازار چین با نام تجاری W۲۰۱۶ رسما معرفی شده است.

گوشی هوشمند W۲۰۱۶ همانند تصاویری که قبلا از آن منتشر شده بود از نظر طراحی جذاب دیده می‏شود. این گوشی هوشمند از دو صفحه نمایش ۳/ ۹ اینچی در بیرون و داخل قاب خود برخوردار است که هر دو از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۰ پیکسل برخوردار هستند. پردازنده ۱/ ۲ گیگاهرتزی Exynos ۷۴۲۰، رم ۳ گیگاهرتزی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات سخت‏افزاری این گوشی هوشمند تاشو هستند که از دوربین اصلی ۱۶مگاپیکسلی مشابه دوربین گلکسی اس ۶ و دوربین سلفی ۵مگاپیکسلی برخوردار است. ترکیب شیشه و فلز طراحی خوبی را برای این گوشی هوشمند مانند گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت۵ به ارمغان آورده که در دو نسخه طلایی و نقره‏ای به بازار عرضه خواهد شد.

سامسونگ این گوشی هوشمند را با رابط کاربری تاچ‏ویز و اندروید ۵.۱.۱ به بازار عرضه می‏کند و از دیگر نکات قابل توجه در آن می‏توان به قابلیت شارژ سریع بی‏سیم و باتری ۲ هزار میلی‏آمپرساعتی در آن اشاره کرد که با توجه به اندازه پایین صفحه نمایش و رزولوشن آن کاملا مناسب به نظر می‏رسد. این مشخصات برای تمام کاربرانی که خاطره خوشی از استفاده از گوشی‏های تاشو دارند به اندازه کافی وسوسه‏انگیز است اگرچه سامسونگ تاکنون تجربه عرضه گوشی‏های هوشمند تاشو خود را در بازار ایران نداشته است.