دنیای اقتصاد: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات دنیا را ۳۵ میلیارد یورو معادل ۱۴۰هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

مرتضی براری روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‏نامه راه‏اندازی مرکز رشد توسعه‌دهنده فناوری اطلاعات در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۳ سال پیش شرکت دانش بنیان در حوزه تلفن همراه در دانشگاه صنعتی شریف راه‏اندازی شد که در عرض ۳ سال این شرکت موفق به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شد.وی با تاکید بر لزوم سرمایه‏گذاری در حوزه زیرساخت‏های ارتباطی افزود: هم‏اکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساخت سرمایه‏گذاری شده است که این امر نشان می‏دهد بازار اقتصادی این بخش فعال است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه خدمات در بخش تلفن همراه منجر به توسعه اشتغال و کسب‌وکار می‏شود، گفت: در این زمینه دانشگاه‏ها باید با تمام ظرفیت برای تولید محتوای خدمات ارزش افزوده وارد این حوزه شوند.

براری با بیان اینکه ایران سهم یک درصدی در بازار علم و فناوری دنیا دارد، خاطرنشان کرد: ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا ۳۵۰۰ میلیارد یورو برآورد می‏شود که سهم ایران از این بازار ۳۵ میلیارد یورو معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که باید اغلب این سهم در حوزه تولید محتوا هزینه شود و دانشگاه‏ها می‏توانند در این زمینه به شرکت‌های فناوری و وزارت ارتباطات کمک کنند. وی اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم‏نامه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی ظرف یک سال آینده، ایده‏های مرتبط با تولید محتوا در این دانشگاه، جذب بازار و تبدیل به محصول شود.