جی اس ام: در این مطلب چگونگی رفع مشکل خطای ۱۰۰۹ در فروشگاه App Store را که چندی است کاربران ایرانی را به دردسر انداخته، به شما خواهیم گفت. اگر از کاربران iOS باشید، حتما این روزها موقع استفاده کردن از اپ استور ارور ۱۰۰۹ را مشاهده کرده‏اید. این ارور چند روزی است که هنگام دانلود برنامه و بازی رایگان یا خرید اپلیکیشن و بازی از فروشگاه اپ استور ظاهر می‏شود و اجازه دانلود به کاربر نمی‏دهد.

در ظاهر شاید این فقط یک پیغام خطا برای جلوگیری از استفاده از آیتونز باشد، اما در اصل این مشکل از انسداد آی‏پی آدرس‏های ایران توسط سرورهای اپل ناشی می‏شود. برای رفع این مشکل باید با استفاده از راه‏حل‏های تغییر IP، آدرس اینترنتی خود را به آدرس اینترنتی کشوری دیگر تغییر دهید سپس دوباره به اپ استور وصل شوید.

۱- به VPN وصل شوید.

۲- اپلیکیشن موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Get> install تپ کنید تا دانلود آغاز شود.. سپس وی‏پی‏ان را قطع کنید و مجددا دانلود را ادامه دهید.

۳- در گذشته نیز بارها پیغام خطای ۱۰۰۹ پیش روی کاربران ایرانی آی‏او‏اس قرار گرفته بود. اما معمولا این مشکل بعد از مدتی رفع می‏شود و دائمی نیست. از این رو امیدواریم طی روزها یا احتمالا هفته‏های آینده دوباره شرایط به حالت عادی بازگردد و بتوان بدون نیاز به تغییر آی‏پی از اپ‌استور در آی‏او‏اس استفاده کرد.