نمایشگاه الکامپ افتتاح شد - ۲۴ آذر ۹۴

دنیای اقتصاد: روز گذشته بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) در روزی که آلودگی هوای تهران به اوج خود رسیده بود افتتاح شد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور معاونان وزارت ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس مرکز تحقیقات مخابرات و برخی از نمایندگان مجلس افتتاح شد. در ابتدای مراسم افتتاحیه ناصر علی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مجری برگزارکننده الکامپ بیست‌و‌یکم، این دور از الکامپ را با توجه به تاریخچه ۲۰ ساله این نمایشگاه تخصصی، شروع دوباره برای این نمایشگاه معرفی کرد.

او با اشاره به حضور نزدیک به ۴۵۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت خارجی، اختصاص یک سالن ویژه به شرکت‌های استارت‌آپی را از اولین اتفاقات ویژه الکامپ ۲۱ اعلام کرد و با انتقاد نسبت به متراژ کم نمایشگاه گفت: شرکت برای حضور در الکامپ ۲۱ دوبرابر میزان متراژی بود که شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در اختیار ما گذاشت. او ضمن تشکر از همکاری مسوولان شرکت نمایشگاهی از آنها خواست تا برای سال‌های آینده این معضل را حل کنند. او با اشاره به برگزاری اهمیت نمایشگاه تخصصی در حوزه آی‌تی افزود: این صنعت نیاز به توجهات و تسهیلات ویژه‌ای برای رشد و جذب سرمایه‌گذاری دارد. در ادامه مراسم افتتاحیه نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به آمارهای مختلف در خصوص میزان رشد صنعت آی‌تی در کشور اعلام کرد که برای رشد صنعت آی‌تی در کشور باید سه قدم اساسی برداشته شود.

وی در این خصوص گفت: قدم اول افزایش مهارت نیروی انسانی است. بسیاری از کم مهارت بودن نیروی انسانی در این صنعت صحبت می‌کنند و این درحالی است که مهارت در خود صنعت به دست می‌آید. بنابراین شرکت‌ها باید تمهیدات و سیاست‌گذاری‌های ویژه‌ای برای نیروی انسانی خود فراهم کنند. وی در ادامه افزود: قدم دوم در این زمینه این است که بنگاه‌هایی کوچک و بزرگ در صنعت فاوا از شرکت‌های نوپا و تازه‌کاران این صنعت نترسند و در کنار کار خود یک اکوسیستم ویژه برای این شرکت‌های نوپا در نظر بگیرند تا با این کار به آنها اجازه رشد و توسعه را بدهد. همچنین قدم سومی که باید برای رشد صنعت آی‌تی در کشور برداشته شود این است که شرکت‌های منطقه‌ای، جهانی عمل کنند و محصولاتی برای رقابت با بازار جهانی تولید کنند. ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز به‌عنوان آخرین سخنران مراسم افتتاحیه الکامپ ۲۱ نیاز این حوزه را مقررات‌گذاری دقیق و استاندارد اعلام کرد و از فعالان اصلی قانون‌گذار در صنعت فاوای کشور مانند سازمان تنظیم مقررات و سازمان فناوری اطلاعات خواست تا با پیش‌بینی درست نسبت به اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات شرایط کار فعالان در این صنعت را فراهم کنند. نمایشگاه الکامپ تا روز پنج‌شنبه این هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه دارد و ساعت بازدید آن ۹ تا ۱۷ است.