گروه بنگاه‌ها: نخستین نرم‏افزار مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار شماران «شاتو» در الکامپ امسال رونمایی و معرفی شد. پویا الیشایی مدیرعامل شرکت شماران سیستم، در مراسم رونمایی از این نرم‏افزار در جمع رسانه های داخلی و خارجی گفت: نرم‏افزار جدید این شرکت با نام «شاتو» ShAuto ابزاری کاربردی در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‏وکار (BPMS) بوده و علاوه بر آن با نرم‏افزار مدیریت مستندات (DMS) یا اصطلاحا نرم‏افزار اتوماسیون اداری یکپارچه است.

در این نرم‏افزار امکاناتی نظیر تعیین نیازها و زمان‌بندی اجرای امور، طراحی گرافیکی فرآیندهای سازمان و تعریف گردش‏کارها در کارتابل تعبیه شده است. وی که در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ سخن می‌گفت ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به زیرساخت‏های متعددی که در نرم‏افزار BPMS شماران به‏وجود آمده، واحد تولید شرکت شماران سیستم در نظر دارد تا پایان سال جاری بخش سیستم‌ساز این نرم‏افزار را تکمیل و به قسمت‏های قبلی اضافه کند. به گفته مدیرعامل شماران، بخش سیستم‌ساز «شاتو» برای شرکت‌هایی مفید خواهد بود که به دنبال طراحی و تولید نرم‏افزار منطبق بر نیازها و ویژگی‏های عملیاتی خود هستند و در واقع می‌خواهند برای نیازهای خود نرم‏افزار ویژه تولید کنند و از سوی دیگربرای شرکت‏های پیاده‌ساز نرم‏افزار که راهبردشان طراحی و پیاده‌سازی نرم‏افزارهای سفارش مشتری بوده کاربرد دارد تا بتوانند نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنند. دراین نرم‏افزار می‏توان با مدل‏سازی فرآیندها و دادن اقلام اطلاعاتی، برنامه اجرایی و بانک اطلاعاتی را به‌عنوان خروجی دریافت کرد.

الیشایی در همین خصوص توضیح داد: نرم‏افزار «شاتو» قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات و یکپارچه‏سازی با سایر بانک‏های اطلاعاتی را نیز در بستری پویا فراهم می‌کند. عضو انجمن نظام صنفی رایانه‏ای متذکر شد: قابلیت بسیار مفید دیگر این نرم‏افزار به‌خصوص برای مدیران و تصمیم‏سازان، امکان کنترل و مدیریت فرآیندهای سازمانی، شناسایی گلوگاه‏ها و مشاهده گزارش‏های گرافیکی از پارامترهای تعریف شده در قالب فرآیندهای سیستم است که به‌عنوان قابلیت BAM شناخته می‌شود. وی همچنین در پایان قابلیت چند زبانه بودن این نرم‏افزار را منجر به علاقه‌مندی مشتریان بسیاری در بازارهای بین‏المللی برای استفاده از این نرم‏افزار دانست.