بهترین دوربین‌هایی که در CES2016 رونمایی شدند

آی‌تی‌ایران: اگرچه نمایشگاه CES را نمی‌توان به‌عنوان معتبرترین مرجع برای رونمایی از دوربین‌های جدید شرکت‌های مختلف درنظر داشت، اما هر سال شرکت‌های معتبری در این نمایشگاه از برخی دوربین‌های جدید خود رونمایی می‌کنند.

نیکون D5

شرکت نیکون از چند محصول جدید در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد که دوربین فول‌فریم از سری DSLRها با عنوان D۵ نیز در میان آنها دیده می‌شود. این دوربین از قابلیت‌های جدیدی مانند سیستم فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای، فیلمبرداری با رزولوشن ۴k UHD، سنسورCMOS با رزولوشن ۲۰.۸ مگاپیکسل و سیستم پردازش تصویر EXPEED ۵ بهره‌مند است.نیکون معتقد است D۵ با بهره‌مندی از محدوده پیش‌فرض ISO در بازه ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰، محدوده حساسیت بالا بین ۳۲۰۰ تا ۱۲۸۰۰ و گزینه‌ای برای رساندن ایزو از ۵۰ تا ۳.۲۸۰.۰۰۰، عملکردی مثال‌زدنی در محیط‌هایی با نورکم خواهد داشت. این دوربین از ماه مارس با قیمت ۵۲۰۰ پوند روانه بازار خواهد شد.

نیکون D500

این دوربین نیکون، دومین محصول از سه‌گانه منتخب نیکون در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ است. بهره‌مندی از سنسور DX-Format) APS-C) در کنار استفاده از قابلیت‌های حرفه‌ای نظیر آنچه در D۵ وجود دارد از جمله ویژگی‌های این محصول است.D۵۰۰ از سنسور CMOS با رزولوشن ۲۰.۹ مگاپیکسل در کنار سیستم پردازش تصویر EXPEED ۵ بهره می‌برد و مقدار ایزوی پیش‌فرض در محدوده ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. در حالت بهبود یافته، محدوده ایزو از ۵۰ تا ۱.۶۴۰.۰۰۰ خواهد بود. در این دوربین نیز شاهد بهره‌گیری از سیستم فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای و توانایی فیلمبرداری۴k UHD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری با رزولوشن تمام اچ‌دی در قالب نرخ فریم‌های متفاوت خواهیم بود. این دوربین از ماه مارس و با قیمت ۱۷۳۰ پوند به بازار عرضه خواهد شد.

نیکون KeyMission 360

نیکون با رونمایی از دوربین KeyMission ۳۶۰ از برنامه‌های جدید خود برای حضور فعال در بازار دوربین‌های ورزشی خبرداد. اگرچه این دوربین، اولین اکشن‌کمرا ۳۶۰ درجه‌ای نیست، اما اولین دوربین نیکون مجهز به دو سنسور تصویر در قسمت‌های کناری دوربین به‌منظور فیلمبرداری از فعالیت‌های شما با رزولوشن ۴k است.این دوربین نیکون از قابلیت مقاومت در برابر آب تا عمق ۳۰ متری و همچنین سیستم کاهش لرزش در هنگام ضبط تصویر بهره می‌برد. KeyMission ۳۶۰ از بهار آینده به همراه مجموعه متنوعی از تجهیزات جانبی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی از قیمت دقیق آن در دست نیست.

پاناسونیک لومیکس TZ100

پاناسونیک لومیکس TZ۱۰۰ که در آمریکا با عنوان SZ۱۰۰ به بازار عرضه خواهد شد از جمله مدل‌های تولید شده بر پایه سنسور یک اینچی است که بهبود چشمگیر کیفیت در مقایسه با آنچه از دوربین‌های کامپکت استاندارد انتظار داریم را به همراه خواهد داشت.این مدل در واقع بهینه‌سازی خاصی در سری TZ است که با بهره‌گیری از قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری، زومی به‌مراتب بیشتر از آنچه در دوربین‌های کامپکت مجهز به سنسورهای یک اینچی شاهد بودیم را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.این مدل از ماه مارس روانه بازار خواهد شد و ۵۲۹ پوند قیمت خواهد داشت که به معنای عرضه مدلی رقابتی در مقایسه با محصولات شرکت‌های رقیب مانند سونی و کانن در این سطح از بازار خواهد بود.

پاناسونیک لومیکس TZ80

در کنار TZ۱۰۰، پاناسونیک از TZ۸۰ نیز رونمایی کرد که قرار است جایگزینی برای مدل TZ۷۰ سال گذشته این شرکت باشد. بهره‌مندی از بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳۰ برابر، این مدل را به دوربین کامپکتی همه‌فن حریف تبدیل می‌کند.کنترلرهای لمسی و سنسوری با رزولوشن بالاتر، تغییرات این نسخه در مقایسه با مدل پیشین هستند. به‌رغم بهره‌مندی از قابلیت‌های اضافی، TZ۸۰ با قیمت ۳۵۹ پوند به بازار عرضه خواهد شد که تنها ۱۰ پوند در مقایسه با قیمت آغاز عرضه TZ۷۰ بیشتر است.

دوربین ورزشی کداک نسخه 4k

شرکت کداک از نسخه ۴k اکشن کمرای مدل PixPro SP۳۶۰ در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد که در واقع یک به‌روزرسانی در مقایسه با نسخه تمام اچ‌دی آن خواهد بود. این مدل جدید، سازگاری کاملی با ویدئوهای فیس‌بوک و یوتیوب ۳۶۰ خواهد داشت تا گزینه‌های متفاوتی برای ایجاد محتویاتی چندمنظوره در اختیار کاربران قرارگیرد.با انتخاب بسته دوال پرو می‌توانید دو دوربین را به همراه پایه ویژه‌ای به کار ببرید که توانایی فیلمبرداری در قالب وسعت دیدی پشت به پشت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پایه به شما امکان فیلمبرداری در قالب دو ترکیب ۳۶۰ درجه‌ای کروی و ترکیب آنها با یکدیگر را خواهد داد. کداک پیکس‌پرو SP۳۶۰ با توانایی فیلمبرداری ۴k از هم‌اکنون با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل معمولی و ۸۹۹ دلار برای نسخه دوقلو قابل خریداری است.

کانن پاورشات SX540 HS

کانن بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵۰ برابری در سری SX را با محصول جدیدش یعنی SX۵۴۰ مجهز به بزرگ‌نمایی ۱۲۰۰-۲۴ میلی‌متری در قالب یک بدنه واحد، به‌روزرسانی کرده است.سنسور با حساسیت بالا از نوع ۲۰.۳ مگاپیکسلی در کنار جدیدترین پردازشگر DIGIC ۶ باعث شده انتظار بهترین نمایش در شرایط محیطی با نور کم را از این محصول طلب کنیم. با بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۱۰۰ برابری، رزولوشن بالاتر این مدل در مقایسه با مدل SX۵۳۰ سال گذشته برای عکس‌های کراپ‌شده در مقدار معادل ۲۴۰۰ میلی‌متر، غنیمتی خواهد بود.سخن آخر اینکه اگر به دنبال محصولی همه‌کاره با قیمت مناسب و بزرگ‌نمایی ویژه هستید، SX۵۴۰ با قیمت ۳۰۰ پوند گزینه مناسبی است.

دوربین ورزشی سونی HDR-AS50R

سونی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ با رونمایی از دو اکشن کمرای HDR-AS۵۰ و HDR-AS۵۰R، نسل جدید دوربین‌های خود را معرفی کرد. مدل دوم به ریموتی برای مشاهده زنده تصاویر تجهیز شده که با قرارگرفتن روی مچ دست کاربر امکان مشاهده آنچه ضبط می‌شود را به او خواهد داد.به‌‌رغم بهره‌مندی از اندازه‌ای مشابه با نسخه سال گذشته، قابلیت‌هایی مانند Advanced SteadyShot به‌منظور فیلمبرداری روان‌تر و لنزهای جدید Zeiss Tessar به‌منظور عکس‌های خروجی زنده‌تر در این دوربین ادغام شده‌اند. در قالب استفاده از این دوربین می‌توانید سنسورCMOS با رزولوشن ۱۱.۱ مگاپیکسلی برای فیلمبرداری تمام اچ‌دی تا نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را پیش رو داشته باشید. عکسبرداری نیز با رزولوشن ۸ مگاپیکسل انجام خواهد شد.حالت بزرگ‌نمایی روان تا ۳ برابر در کنار تجهیز به ورودی ویژه سه‌پایه نیز از جمله دیگر موارد قابل‌ذکر در این دوربین است. این دوربین از ماه فوریه به بازار اروپا عرضه خواهد شد و آن‌طور که از شواهد پیدا است محصول جدید سونی ۳۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

بهترین دوربین‌هایی که در CES2016 رونمایی شدند