تشکیل گروه سه جانبه برای حل و فصل مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی

رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران از تشکیل کارگروه سه جانبه دولت، اتاق بازرگانی وتشکل‌ها به منظور حل و مفصل مطالبات پیمانکاران خبر داد.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با «فارس» با اشاره به تشکیل نشست‌های مهم برای حل وفصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی گفت: در کشور واقعیت‌هایی وجود دارد که همه محکوم به باور آن هستیم و باید این مشکلات را براساس تعامل وهم‌اندیشی حل وفصل کنیم. وی افزود: از جمله مسائلی که به نظر می‌رسد دولت آن را بر اساس واقعیت‌های موجود درک کرده، پرداخت مطالبات بخش خصوصی است، درعین حال دولت وعده‌هایی درمورد قیمت‌ها داده است که ما امیدواریم در سایه تعامل مثبت و درک صحیح از وضعیت تولید، این وعده‌ها عملی شود.

آل اسحاق همچنین با اشاره به استقبال دولت از تشکیل کارگروه رفع مشکلات بخش تولید گفت: تا این جای کار، مذاکرات مثبتی صورت گرفته و مقامات ارشد دولت سخت در پی رفع نگرانی‌های بخش خصوصی هستند ودرنهایت دولت پذیرفته است که گزارش‌های خروجی از کارگروه را ملاک اقدامات بعدی قرار دهد.

رییس اتاق بازرگانی تهران که نامزد هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران نیز شده است با اشاره به اینکه در همه کشورها، اتاق‌های بازرگانی به مثابه بسترهایی برای گردهمایی فعالان اقتصادی عمل می‌کنند، گفت: هدف اصلی این است که اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی نقاط قوت، ضعف‌ و فرصت‌ها و تهدید‌های اقتصاد کشور را بررسی و تحلیل کرده و به عنوان رابطی میان فعالان اقتصادی و دولت عمل کند ودراین زمینه باید شرایطی فراهم شود تا همه تشکل‌های کوچک بخش خصوصی از امکانات و نفوذ اتاق بازرگانی بهره‌برداری کنند.

آل اسحاق به اهمیت همکاری اتاق بازرگانی و دولت برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تقویت و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با تشکل‌ها بوده و در این زمینه سعی شده است فراگردی کارآمد برای ایجاد رابطه بهتر میان اتاق بازرگانی وتشکل‌ها ایجاد شود.

وی گفت: براساس همین سیاست، هیات رییسه اتاق تهران تصویب کرد تا مکانی مناسب و در خور شأن، برای استقرار تشکل‌ها ساخته و تجهیز شود وحتی این آمادگی وجود دارد که در نزدیک‌ترین زمان ممکن، ساختمان موقتی را اجاره کنیم و دراختیار تشکل‌ها قرار دهیم.

وی افزود: در چند سال گذشته، اتاق تهران از طریق ارتباط موثر با تشکل‌ها، موفق به دریافت پیام‌های واضح و روشن از اقتصاد خرد شده و همین پیام‌ها را در قالب گزارش‌های اثرگذار، به مجموعه نهادها وسازمان‌های دولتی ارسال کرده است. نتیجه تعریف چنین فراگردی را می‌توان در اثرگذاری اتاق در فرآیندهای مختلف سیاست گذاری، اجرا و نظارت مشاهده کرد.

آل اسحاق گفت: درجریان شناسایی مشکلات تولید، اتاق بازرگانی به خوبی نظر تشکل‌ها را به دولت انتقال داد و نتیجه آن، پذیرش برخی واقعیت‌ها توسط دولت بود که امیدواریم در سایه تعامل و همدلی به رفع مشکلات بخش خصوصی منجر شود.