معاون وزیر بازرگانی با اعلام اینکه مجلس با کلیات لایحه ۲/۱میلیارد دلاری واردات کالاهای اساسی موافق است، گفت: این وزارتخانه برداشتی از حساب ذخیره ارزی برای واردات کالا بدون مجوز مجلس نداشته است. شجاع‌الدین بازرگانی در گفت‌وگو با «مهر» با رد هرگونه برداشت وزارت بازرگانی از حساب ذخیره ارزی برای واردات کالا گفت: برداشت ۸۴۰میلیون دلاری از حساب ذخیره ارزی توسط وزارت بازرگانی برای واردات کالا خلاف واقع است و این امر بدون مجوز مجلس امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر بازرگانی افزود: دولت برای برداشت ۲/۱میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی، لایحه ای دو فوریتی را به مجلس ارائه کرد که البته رای نیاورد و با طرح مجدد آن یک فوریت آن مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این بدین معنا است که نمایندگان با کلیات طرح برداشت این وزارتخانه از حساب ذخیره ارزی برای واردات کالا موافق هستند که پس از این موافقت ضمنی نیز موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه به شکل عادی بررسی شد و به تصویب رسید.

بازرگانی گفت: با این روند قرار بود لایحه مذکور در دستور کار هیات رییسه مجلس قرار گیرد که به علت تداخل با بررسی بودجه موضوع به تعویق افتاد؛ بنابر این چطور می‌توان گفت که مجلس مخالف برداشت از حساب ذخیره ارزی برای واردات کالا است.

به گفته وی، مجلس با کلیات لایحه موافق است و لایحه را برای بررسی جزئیات به کمیسیون ارجاع داده تا مشخص شود این میزان اعتبار در کجا و به چه صورت هزینه شود.