مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از احداث دو بندر جدید در این استان خبر داد.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت‌وگو با مانا در گیلان از به آب انداختن یک فروند کشتی مسافری ساخت هلند در بندر چمخاله لنگرود طی شش ماه آینده خبر داد و گفت: برای خرید این کشتی ۶۰۰میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خرید این کشتی مسافری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است، اظهار داشت: اسکله تفریحی گردشگری بندر چمخاله لنگرود در شش ماه آینده پذیرای این کشتی مسافری خواهد بود.

کوهساری با اشاره به ظرفیت این کشتی تصریح کرد: این کشتی با داشتن ۲۰۰ کابین، در مسیر‌های چمخاله به آستارا- چمخاله - باکو و بالعکس فعالیت خواهد کرد.

وی از مطالعه و مشاوره احداث دو بندر جدید در چابکسر و کیاشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی تصمیم نهایی درباره این دو بندر گرفته می‌شود. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ساخت موج‌شکن به طول ۵/۲کیلومتر، ساخت اسکله‌های جدید عمومی، نفتی، رو-رو، کانتینری و مسافری و احداث کشتی‌سازی و واحد‌های تعمیرات کشتی را از جمله برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد.

وی در خصوص بندر انزلی گفت: در راستای اجرای طرح توسعه بندر انزلی افزایش ظرفیت واقعی این بندر از چهار و نیم‌میلیون تن به هفت‌میلیون تن و ظرفیت اسمی آن از ۱۱ به ۱۷‌میلیون تن افزایش می‌یابد. کوهساری افزایش مساحت بندرانزلی از ۷۱هکتار به ۱۰۰ هکتار را در راستای طرح توسعه این بندر اعلام کرد.