مازاد تجاری کره‌جنوبی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی افزایش یافت.

وزارت دانش اقتصادی کره‌جنوبی اعلام کرد که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، مازاد تجاری این کشور به سه میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسیده است. این وزارتخانه دلیل رشد مازاد تجاری این کشور را کاهش سریع‌تر واردات در مقایسه با کاهش صادرات محصولات تولیدی در این کشور اعلام کرد. افزایش مازاد تجاری کره‌جنوبی در حالی ثبت می‌شود که این شاخص پیشتر از سوی تحلیلگران و اقتصاددانان وزارت دانش اقتصادی این کشور، سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شد.

به گزارش ایسنا، وزارت دانش اقتصادی کره‌جنوبی عنوان کرده است که در ماه سپتامبر، صادرات این کشور کاهش دو درصدی داشته و به ۴۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار رسیده است؛ حال آنکه واردات این کشور با کاهش ۱/۶ درصدی مواجه بوده و به ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بالغ شده است.

افزایش ۹/۹ درصدی صادرات چین

از سوی دیگر، صادرات کشور چین نیز در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، ۹/۹ درصد افزایش یافت.

اداره گمرک چین اعلام کرد که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، صادرات این کشور رشد سالانه ۹/۹ درصدی داشته و به ۱۸۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است که بیشترین میزان صادرات ماهانه در تاریخ مبادلات خارجی چین بوده است.

در همین حال گفته شده است که در ماه سپتامبر، واردات چین برابر با ۱۵۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار بوده است که رشد سالانه ۴/۲ درصدی را نشان می‌دهد. براین اساس، چین در ماه سپتامبر، شاهد ثبت مازاد تجاری ۲۷ میلیارد و ۶۷۰‌میلیون دلاری بوده است.

به گفته گمرک چین، تجارت خارجی این کشور در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۲ نیز، به دو هزار ۸۴۰ میلیارد دلار رسیده است که رشد سالانه ۲/۶ درصدی را نشان می‌دهد. در ۹ ماه نخست امسال، مازاد تجاری چین برابر با ۱۴۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار بوده است.