معاون امور گمرکی گمرک ایران از کاهش ۵‌درصدی حقوق ورودی و ارزش گمرکی خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: این رقم ۵/۹‌درصد ارزش خودروهای وارداتی را شامل می‌شود. محمدرضا نادری در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به کاهش ۵‌درصدی مجموع حقوق ورودی و ارزش گمرکی خودروهای وارداتی گفت: دستورالعمل کاهش ۵‌درصدی مجموع حقوق ورودی خودروهای وارداتی توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات کشور ابلاغ شده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه این دستورالعمل از تاریخ ابلاغ توسط گمرک اجرایی شده است، تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل گمرک نباید ۵‌درصد حقوق ورودی را از خودروهای وارداتی وصول کند.

وی بیان کرد: تا پیش از ابلاغ این مصوبه، گمرک بر اساس مصوبه اردیبهشت‌ماه سال گذشته که اخذ ۵‌درصدی را شامل می‌شد، اقدام می‌کرد و پس از ابلاغ مصوبه جدید دیگر نیازی به وصول ۵‌درصد مذکور توسط گمرک نیست.

نادری در بیان دلیل کاهش ۵‌درصدی حقوق ورودی خودروهای وارداتی عنوان کرد: بعید به نظر می‌رسد که این اقدام به منظور کاهش قیمت خودروهای وارداتی باشد؛ ممکن است به منظور اصلاح دستورالعمل قبلی انجام شده باشد.

بر همین اساس، هم‌اکنون واردکنندگان خودرو از پرداخت ۵‌درصد مجموع حقوق ورودی و ارزش گمرکی که معادل ۵/۹‌درصد قیمت تمام شده خودروهای وارداتی است، معاف شده‌اند.