رییس اتحادیه نان سنتی تهران با رد برخی شایعات درباره تعیین قیمت نان گفت: در این زمینه هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است. حسن نظری در گفت‌وگو با «فارس» در واکنش به اینکه آیا اتحادیه کشوری نانوایان تشکیل شده است، گفت: چنین اتحادیه‌ای وجود خارجی ندارد و هنوز شکل نگرفته است.

یادآور می‌شود که پیش از این مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده بود: «با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت نان از آزادپزی فعلی ارزان تر خواهد بود.»

بنابراین گزارش، قیمت‌گذاری نان در همه استان‌ها به عهده استانداری است و اتحادیه‌ها نقشی در تعیین قیمت نان ندارند. این در حالی است که به استناد برخی شنیده‌ها، روز شنبه جاری اتحادیه‌های نانوایان شهرستان تهران و البرز نشستی را تشکیل دادند و در این نشست اعضای هیات‌مدیره اتحادیه‌ها به بررسی مشکلات این صنف پرداخته و اعتراض خود را نسبت به عملکرد مدیریت حاکم بر سیستم آرد و نان اعلام کردند.

در این جلسه نانوایان اعلام کردند مدیریت ضعیف حاکم بر نانوایی‌ها که به عهده شرکت غله و بازرگانی منطقه یک کشور است باعث عقب ماندگی و عدم توسعه این صنف شده است و با توجه به هدفمندی یارانه‌ها به نظر می‌رسد که در مدیریت سیستم آرد و نان باید تجدید نظر صورت بگیرد تا توزیع نان شهروندان دچار مشکل نشود.

از سویی دیگر، محمدرضا عدالتی، رییس هیات مدیره اتحادیه نانوایان شهر قدس در گفت‌وگو با «فارس» خاطرنشان کرد: در خصوص هدفمندی یارانه‌ها دولت هیچ‌گونه توافق و مشورتی با اتحادیه‌های نانوایی انجام نداده است و نانواها در مورد نحوه اجرای قانون یارانه‌ها هیچ اطلاعی نداشته و توجیه نیستند. به گفته عدالتی، پس از هدفمندی یارانه‌ها، قیمت نان مطمئنا افزایش پیدا خواهد کرد.