گروه بازرگانی- مدیرکل توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، ۱۰اولویت این سازمان را برای افزایش صادرات ۳۲قلم کالا در سال ۸۶ اعلام کرد.

مهرداد جلالی‌پور گفت: خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و نرم افزار از جمله اولویت‌های کاری این اداره در سال ۸۶است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: پسته، خرما، زعفران، قطعات و لوازم یدکی خودرو، کاشی و سرامیک، دارو و فرش دستباف از دیگر اولویت‌هایی است که توسعه صادرات آنها در برنامه قرار گرفته است. این مقام مسوول در وزارت بازرگانی، توسعه صادرات انواع شوینده و مواد پاک‌کننده، نساجی وپوشاک، نوشابه، آب‌معدنی، مبلمان اداری و منزل، آبزیان و میوه وتره‌بار، فولاد، کیف و کفش و طلا، جواهر و نقره، سنگ‌های قیمتی و شکلات را از دیگر اولویت‌های کاری سازمان توسعه تجارت برشمرد.

جلالی‌پور افزود: توریسم، صادرات انواع ظروف پلاستیکی و چینی، انواع گل و گیاه، صنایع تبدیلی کشاورزی، کشمش، محصولات پلیمری، صنایع‌دستی، لوله و پروفیل، صنایع چرم و انواع فروآلیاژ از اولویت‌های دیگری است که سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی مورد توجه قرار داده است.