مدعیان شرایط بحرانی در بازار فرش باید بحران را به صورت دقیق و واقعی تعریف کنند.

رییس مرکز ملی فرش در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر شرایط بازار فرش به آن معنا که برخی افراد می‌گویند بحرانی نیست و مشکلاتی که وجود دارد نیز باید با حساسیت و دقت فراوان رفع شود. مرتضی فرجی با تاکید بر نقش بخش‌خصوصی در توزیع و تجارت فرش گفت: دولت برای اجرایی شدن این نقش و توانمندسازی بخش‌خصوصی اقداماتی را صورت داده است.

فرجی با بیان این مطلب که تبلیغات نقش موثری در توسعه صادرات فرش دستباف دارد، افزود‌: تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و بخش‌خصوصی می‌تواند با ورود به این بخش بازار صادراتی فرش را به دست بگیرد.

رییس مرکز ملی فرش در خصوص اختلاف این مرکز با شرکت توسعه سنجش صادرات گفت: این شرکت می‌خواهد صدور شناسنامه بین‌المللی فرش را که یک کار حاکمیتی است به صورت انحصاری به عهده بگیرد در حالی که دولت متولی صدور شناسنامه بین‌المللی فرش بوده و قوانین و سیاست‌گذاری‌هایش نیز از سوی دولت تعیین می‌شود.

وی در خصوص دریافت بودجه ۲۰۰میلیارد تومانی مرکز ملی فرش برای صدور شناسنامه اظهار کرد: برای صدور شناسنامه چنین مبلغی را دریافت نکرده‌ایم اما مرکز ملی فرش تا کنون برای تهیه و طراحی نرم‌افزار صدور شناسنامه ۵۰میلیون تومان بودجه دریافت کرده است.

فرجی خاطر نشان کرد: دریافت بودجه ۲۰۰میلیارد تومانی از سوی مرکز ملی فرش برای صدور شناسنامه را تکذیب می‌کنم.